۱۳۸۷ آبان ۱۳, دوشنبه

برگزاری مراسم هفتمین روز قتل مشکوک جانباختۀ راه آزادی در زندان مرکزی اصفهان



بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان ،روز دوشنبه 3 آبانماه در بند 3این زندان مراسم هفتمین روز به قتل رساندن جانباخته راه آزادی عبالرضا رجبی را برگزار کردند.

زندانیان مراسم گرامی داشت را از ساعت 18:00 آغاز کردند .یکی از زندانیان سیاسی با شیوه ای خاص پی ژر بند 3 زندان مرکزی اصفهان را در دست گرفت و با قرائت متنی که از قبل آمده کرده بود و با این جمله آغاز می شد « به کدامین گناه کشته شدی »و در ادامه متن شیوه به قتل رساندن این زندانی به صورت بسیار کوتاهی خوانده شد و از سایر زندانیان خواست که در مراسمی که در سلول زندانی سیاسی محمد نیکبخت برگزار است شرکت کنند.

این بند دارای 700 زندانی است و گفته می شود که اکثر زندانیان در این مراسم شرکت نمودند.زندانیان با امکانات محدود خویش مقدار خرما تهیه دیده بودند که بین زندانیان تقسیم کردند.زندانیان با گفتن تسلیت و ابراز انزجار از اینجنایت نمودند.مراسم گرامیداشت تا ساعت 19:30ادامه داشت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل زندانیان سیاسی در بند را محکوم می کند و برای پایان دادن به این جنایتها در زندانهای این رژیم از دبیر کل سازمان ملل خواستار تشکیل یک هیئت حقیقت یاب برای تحقیق قتلهای مشکوک که در زندانهای ایران تا به حال روی داده است می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

14 آبان 1387 برابر با 4 نوامبر 2008


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com



هیچ نظری موجود نیست: