۱۳۸۷ آبان ۲۱, سه‌شنبه

وضعیت جسمی زندانی سیاسی منصور رادپور در شکنجه گاه بند1 رو به وخامت گراییده است

بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج ، وضعیت جسمی آقای منصور رادپور زندانی سیاسی رو به خامت گراییده است.
آقای منصور رادپور دچار ناراحتی کلیوی حاد است و در روزهای اخیر از دردهای شدید کلیوی سخت در عذاب است ،او همچنین از ناراحتی معده رنج می برد و علاوه بر آن در اثر شکنجه هایی که به وی وارد شده 2 دندۀ قفسه سینه او دچار شکستگی شده و کتف او به طور جدی آسیب دیده است .شدت ناراحتی او به حدی بود که او را به بهداری زندان منتقل نموده اند ولی به او گفته شده که امکان درمان وی در بهداری زندان وجود ندارد و او می بایست به یکی از بیمارستانهای خارج زندان برای درمان منتقل شود، علی حاج کاظم رئیس زندان و علی محمدی معاون زندان از انتقال وی به بیمارستان خوداری می کنند.
علی محمدی معاون زندان که در نظارت بر حملات خونین علیه زندانیان سیاسی،ازدستور دهندگان انتقال زندانیان سیاسی به بند1 معروف به شکنجه گاه ،دستور بکار بردن نوع شکنجه موثر علیه زندانی سیاسی که در سلولهای انفرادی زندانی هستند ، قرار دادن زندانیان سیاسی در سالنهای که زندانیان عادی خطرناک دچار ناراحتی روحی شدید هستند ، تشکیل باندهای تبهکار در بندهای برای سرکوب زندانیانی که نسبت به شرایط غیر انسانی حاکم بر بند معترض هستند ، وارد کردن مواد مخدر و در اختیار باندهای تبهکار گذاشتن برای فروش به زندانیان، اخاذی از زندانیان و موارد متعدد دیگر.
آقای رادپور در حال حاضر در سالن 3 بند 1 که بین زندانبانان معروف است به بند آخر خطی ها و زندانبانان به سلولهای انفرادی این بند سگ دونی می گویند و شرایط اینچنینی بر این سلولها حاکم است.زندانبانان این بند با زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی برخوردی وحشیانه دارند. شیوه های مختلف و غیر قابل تصوری از شکنجه ها را علیه زندانیان بکار برده می شود.و بر علیه زندانیان عادی شکنجه وحشتناکی بکار اعمال می شود و استعمال باطوم می باشد. زندانی در طی روز 3 بار در ساعاتی محدودی حق استفاده از توالت را دارند و از ساعت 18:00 تا 08:00 صبح حق استفاده از توالت را ندارد، زندانی هر 2 الی 3 هفته حق استفاده از حمام را دارد که معمولا با آب نسبتا سرد می باشد. زندانی را که به سلولهای انفرادی منتقل می شوند حق بردن وسائل شخصی خود را ندارند از لباس شخصی تا وسائل بهداشتی و در طی مدتی که در شکنجه گاه بند 1 بسر می برند از امکانات بهداشتی و لباسهای خود محروم هستند، درتمامی نقاط این شکنجه گاه دوربینهای مدار بسته نصب شده است حتی در توالتها . به خاطر شرایط قرون وسطائی حاکم بر این بند آمار خودکشی بالا است. موارد فوق بخشی از موارد وحشتناک است که در این بند روی میدهد.
رئیس بند 1 فردی بنام خادم می باشد.این فرد قبل از این رئیس حفاظت و اطلاعات زندان بوده و به خاطر فساد اخلاقی از سمت خود بر کنار گردید. علت بر کناری وی داشتن رابطه با زنان پاسدار زندانبان بوده. او در حال حاضر رئیس بند 1 شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج می باشد.
آقای منصور رادپور روز 14 مرداد ماه در اعتراض به شرایط غیر انسانی و رفتارهای وحشیانه با زندانیان سیاسی اقدام به اعتصاب غذا نمود .او در سومین روز اعتصاب غذا روز 16 مرداد ماه به بند سپاه که توسط بازجویان وزارت اطلاعات اداره می شود انتقال داده شد آقای رادپور به مدت 28 روز در سلولهای انفرادی بند سپاه زندانی بود و در طی مدت بازداشت مورد بازجوئیهای روزانه 2 بازجوی وزارت اطلاعات قرار داشت، بازجویان در طی بازجوئی او را مورد شکنجه های فیزیکی و روحی قرار میدادند.بازجویان علیرغم اینکه او بیش از 1.5 سال است که در زندان گوهردشت زندانی است به دلیل اعتصاب غذا پرونده ای جدیدی علیه او تشکیل داده اند.
آقای رادپور در تاریخ 2 شهریور ماه در شعبه 1 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام عاصف حسینی مورد محاکمه قرار گرفت و به 5 سال زندان محکوم شد. عاصف حسینی رئیس شعیه 1 دادگاه انقلاب کرج با تهدید و توهین خطاب به آقای راد پور چنین گفت:" میدونم باهات چکار کنم ،از تو گنده ترها را به زانو در آوردم ".آقای رادپور بدون داشتن وکیل و حق دفاع در این دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی که متوجه جان زندانیان سیاسی، زندانی در این شکنجه گاه هشدار می دهد و از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی و فوری برای پایان دادن به جنایتهایی که در زندانهای این رژیم علیه زندانیان سیاسی روا داشته می شود.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
21 آبان 1387 برابر با 11 نوامبر 2008
گزارش وضعیت زندانی سیاسی فوق و شرایط حاکم بر زندان را به سازمانهای زیر ار سال گردید
1-عفو بین الملل
2- شورای حقوق بشر سازمان ملل
3- کمیسر عالی حقوق بشر
4- دیدبان حقوق بشر
5. سازمان جهانی علیه شکنجه
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: