۱۳۸۷ آذر ۶, چهارشنبه

انتقال یکی از دانشجویان زندانی به بهداری زندان



انتقال یکی از دانشجویان زندانی به بهداری زندان

بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین،4 دانشجوئی زندانی علامه که همچنان در اعتصاب غذا بسر می برند. وضعیت جسمی یکی از دانشجویان به نام خانم مهدیه گلرو رو به وخامت گرایید و او را به بهداری زندان منتقل نمودند .

4 دانشجوی زندانی همچنان در زندن اوین زندانی هستند.در حال حاضر آقایان سعید فیض الله زاده،صادق شجاعی و مجید دری در قرنطینه زندان اوین بسر می برندوخانم مهدیه گلرو به بند زنان زندان اوین منتقل گردیده او در کنار زندانیان عادی و معتاد نگهداری می شود . خانم گلرو در شرایط بد جسمی بسر می برد. وضعیت جسمی خانم مهدیه گلرو در اثر اعتصاب غذا رو به بدی گذاشت و او را به بهداری زندان منتقل کردند . او چندین ساعت در بهداری زندان بستری بود.هر 4 دانشجوی زندانی اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواسته های خود به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.خواسته های دانشجویان: آزادی از زندان و ادامه تحصیل می باشد.

روز جهار شنبه 6 آذر ماه خانواده های دانشجویان زندانی برای آزادی فرزندان در بندشان به دادگاه انقلاب مراجعه نمودند . آنها خواستار ملاقات با حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد شدند که او خواسته ای آنها رارد کرد و فقط از طریق تلفن با معاون وی توانستند صحبت کنند که وی از دادن جواب مشخصی به خانواده ها خوداری کرد.وفقط اعلام می کرد که پرونده آنها در حال بررسی است. و به نظر می رسد قصد پرونده سازی علیه 4 دانشجوی زندانی را دارند

سپس خانواده 4 دانشجوی زندانی به دانشگاه علامه مراجعه کردند و خواستار صحبت کردن با شریعتی رئیس دانشگاه شدند.که با مخالفت فردی بنام دهقان معاون حراست دانشگاه مواجه شدند.دهقان با نیروی انتظامی تماس گرفت و دو ماشین از نیروی انتظامی در محل حاضر شدند او شروع به برخورد غیر انسانی و تهدید خانواده ها نمود و به آنها می گفت که اگر از دانشگاه خارج نشوند دستور دستگیری آنها را صادر خواهد کرد. دهقان با برخوردی وحشیانه اقدام به هل دادن یکی از اعضای خانوده های دانشجویان زندانی نمود. خانواده ها در حدود 4 ساعت در مقابل دانشگاه حضور داشتند که در نهایت با پافشاری خانواده شریعتی علیرغم اینکه شاکی خصوصی این 4 دانشجو بود اعلام کرد که قادر به انجام کاری نیست و برای تفرقه انداختن شروع به وعده دادن نمود. شریعتی تاکید کرد که به خانم گلرو و آقای فیض الله زاده اجازه تحیصیل نخواهد داد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،ادامه بازداشت غیر قانونی دانشجویان و رفتار غیر انسانی با خانواده های آنها را محکوم می کند و نسبت به شرایط جسمی دانشجویان در اعتصاب غذا اعلام نگرانی می کند.از سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی دانشجویان زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

7 آذر 1387 برابر 27 نوامبر 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: