۱۳۸۷ آذر ۳, یکشنبه

تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی در مقابل درب اصلی زندان اوین



بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین در راستای شدت یافتن اقدامات سرکوبگرانه که به دستور وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی صورت می گیرد. ملاقتهای حضوری زندانیان سیاسی با خانواده های آنها لغو و به ملاقاتهای کابینی تبدیل شده است .

خانواده های زندانیان سیاسی روز شنبه 2 آذر ماه ساعت 09:00 صبح طبق روال معمول همیشگی برای ملاقات با عزیزانش به زندان اوین مراجعه نمودند.که با یکی از پاسدارها که در مقابل درب ورودی ایستاده بود مواجه گردیدند.پاسدار بند با لحنی تهدید آمیز خطاب به خانواده ها گفت: ملاقاتها دیگر حضوری نیست و کابینی است. برخورد پاسدار فوق باعث اعتراض شدید خانواده ها گردید و خانواده نسبت به تشدید فشار بر خود و عزیزانشان که تنها به جرم شرکت کردن عزیزانشان در مراسم قتل عام زندانیان سیاسی بیش از یک سال در زندان بسر می برند و تعدادی از آنها تا به حال در بلاتکلیفی بسر می برند، و نسبت به محروم کردن آنها از ملاقات حضوری با عزیزانشان واکنش شدیدی نشان دادن.حضور این پاسداربند در روز ملاقات به منزله اجرای اقدامات سرکوبگرانه علیه خانواده ها است.وقتی که این پاسدار با اعتراضات خانواده ها مواجه شد شروع به تهدید خانواده ها نمود و با فریادهای وحشیانه می گفت که آنها را به زندان گوهردشت تبعید خواهیم کرد.

در پی ممانعت خانواده ها از ملاقات حضوری با عزیزانشان اقدام به تجمع اعتراضی در مقابل درب اصلی زندان اوین نمودند این تجمع از ساعت 10:00 آغاز گردید و تا ساعت 10:45 دقیقه ادامه یافت. خانواده ها فریاد می زدند که بیش از یک سال عزیزانمان را بی دلیل زندانی کرده اید و الان هم بخاطر شرکت نکردن در نماز جماعت اجباری ملاقاتهایمان را قطع کردید و ما را هم مورد تهدید قرار می دهید.

لازم به یادآوری است که خانواده آقای نبوی و فلاحیه زاده از راههای دور از خوزستان و سمنان به آنجا آمده بودند ولی بدلیل کابینی شدن ملاقاتها از رفتن به ملاقات خوداری کردند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، وادار کردن زندانیان سیاسی به شرکت کردن در مراسم فرمایشی بنیادکرانه که به عنوان شکنجه روحی علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود ولغو ملاقاتهای حضوری زندانیان سیاسی با خانواده هایشان را محکوم می کند و از کمیسر علی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی برای متوقف کردن اعمال قرون وسطی علیه زندانیان سیاسی خواهان اقدامات فوری است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

4 آذر 1387 برابر با 24 نوامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: