۱۳۸۷ آذر ۱۰, یکشنبه

شیوع بیماری سل در زندان اصفهان جان یک زندانی را گرفت



بنابه گزارشات رسیده از بند 3 زندان مرکزی اصفهان در اثر شیوع بیماری سل در این بند تا به حال تعداد زیادی زندانی مبتلا به این بیماری شدند و تا به حال منجر به گرفتن جان یک زندانی گردیده است.

در 3هفته اخیر موارد زیادی از مبتلایان به بیمار ی سل در بند 3 زندان اصفهان مشخص شده است و بدلیل درمان نکردن و عدم انتقال این بیماران به مراکز درمانی روز به روز بر تعداد بیماران به سل افزوده می شود. تعدادی از زندانیان مبتلا به این بیماری در شرایط وخیم جسمی هستندکه از جمله آنها زندانی بنام شمس الدین شاه کرمی 35 ساله روز شنبه 9 آذر ماه به دلیل عدم درمان و رسیدگی پزشکی در زندان اصفهان درگذشت.

بنابه گفته گشاوز مدیر بهداشت و درمان زندان اصفهان که از طریق پی جر به زندانیان اعلام می کرد: از هر 100 نفر زندانی در بند 3 زندان اصفهان 5 نفر آنها مبتلا به بیماری سل می باشند. گشاورز همچنین به زندانیان توصیه می نمود که موارد بهداشتی را رعایت نمایند این در صورتی است که در این بند هیچگونه امکانات بهداشتی در اختیار زندانیان قرار داده نمی شود. ودر حال حاضر در حدود 650 نفر در این بند زندانی هستند که چندین برابر ضرفیت این بند می باشد. تعداد دستشوئیها ،حمام های این بند که برای 200 زندانی ساخته شده است.گشاورز (مدیر بهداشت و درمان زندان) در جواب به اعتراضات زندانیان نسبت به عدم بکار بردن اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار گسترده این بیماری در زندان می گوید: برای ما اهمیتی ندارد شما سل بگیرید بمیرید یا ایدز بگیرید بمیرید. گشاورز ادامه داد : فقط افرادی که داخل پتو هستند و شما بیاورید پشت درب بند، اینها را می گذاریم از بند خارج شوند .

شیوع بیماری سل در این بند و بی توجهی زندانبانان نسبت به اقدامات پیشگیرانه باعث گردیده که زندانیان را در نگرانی و محدود شدن تحرک حداقل آنها شود و در روحیه زندانیان تاثیر منفی زیادی داشته است.

زندانبانان محل استقرار خود را از بند خارج کرده اند و در خارج بند مستقر شدند، آنها همچنین درب نرده ای ماندد بند را با ورقه های آنها جوشکاری نموده اند.

لازم به یادآوری است که در این بند زندانی سیاسی محمد نیک بخت زندانی است و در سلول او 2 زندانی مشکوک به مبتلا شدن به این بیماری هستند. این بند از بدترین بندهای زندان اصفهان می باشد وچند ماه پیش برای تحت فشار قرار دادن این زندانی او را به این بند منتقل نمودند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،قرار دادن زندانیا در بندی که چندین برابر ظرفیتش می بشد، نبود امکانات بهداشتی، و عدم انجام اقدامات پیشگیرانه لازم برای مهار گسترش این بیماری و عدم انتقال بیماران مبتلا شده به مراکز درمانی و بهداشتی و به حال خود رها کردن آنها که باعث یک فاجعه انسانی در زندان خواهد شد را محکوم می کند. واز سازمانهای حقوق بشری برای نجات جان زندانیان که در معرض این بیماری هستند استمداد می طلبد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

10 آذر 1387 برابر با 30 نوامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: