۱۳۸۷ آبان ۱۲, یکشنبه

به اغما فرو رفتن یکی از زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج ، آقای امیر حسین حشمت ساران یکی از زندانیان سیاسی در روزهای اخیر وضعیت جسمی او به وخامت گرایید. او در حدود ساعت 14:00 به اغما فرو رفت و تا ساعت 20:00 در اغمابود.

هنگامی که آقای ساران در اغما فرو رفته بود همبندیان آقای ساران به اغما فرو رفتن او را به زندانبانان گزارش نمودند ولی آخریان رئیس بند هیچگونه اقدامی برای انتقال ایشان به بهداری انجام نداد و سعی در اتلاف وقت را داشت پس از مدتی زندانیان سیاسی نسبت به عدم انتقال ایشان اعتراض نمودند. نهایتا زندانیان سیاسی ناچار شدن که او را بر بدوش خود حمل کنند و به بهداری زندان منتقل کنند .

در بهداری زندان با بی توجهی و تعلل و عدم درمان جدی او مواجه بودند. آقای ساران پس از چند ساعت در اغما مجددا به هوش آمدن او از ناراحتی قلبی رنج می برد و برای دومین بار است که به خاطر ناراحتی قلبی که دارند به اغما فرو می روند . یکی از افرادی که بعنوان پزشک زندان می باشد با برخوردهای غیر انسانی و همانند زندانبانان با آقای ساران برخورد نمود و این در حالی که او لحظاتی بیش نبود که از اغما خارج شده بود.این فرد که فلاح نام دارد خطاب به یکی از زندانیان سیاسی که همراه آقای ساران بود گفت: اگر دفعۀ بعد چنین اتفاقی برای او افتاد دیگر اینجا نیارش . این در حالی که این زندانی دچار ناراحتی قلبی است و نیاز به آن دارد که به دور از استرس و فشارهای روحی مورد معاینه و تحت درمان قرار گیرد اینگونه با او برخورد می شود.

لازم به یادآوری است که آقای امیر حسین حشمت ساران دبیر کل جبهۀ اتحاد ملی ایران که در راستای آزادی و دمکراسی فعالیت می کردند 5 سال پیش دستگیر و به اتهام تشکیل جبهۀ اتحاد ملی ایران ابتدا به 8 سال زندان محکوم گردید .آقای ساران در حالی که در زندان بسر می برد. بدلیل انتشار شرایط و وضعیتی که در زندان بر او روا داشته شده بود .پرونده های جدیدی علیه او تشکیل دادند و محکومیت او را از 8 به 16 سال افزایش دادند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،برخورد های غیر انسانی با زندانیانی سیاسی که در وضعیت جسمی حاد بسر می برند و در بستر بیماری می باشند را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل و تمای سازمانهای حقوق بشری برای پایان دادن به قتل وشکنجه وحشیانه و عدم درمان زندانیان سیاسی خواستار احاله پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ اقدامات عملی جهت پایان دادن به اعدام زندانیان سیاسی ،اعدام کودکان،سنکسار،اعدامهای گروهی و قتل زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

12 آبان 1387 برابر با 2 نوامبر 2008

گزارش وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ار سال گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: