۱۳۸۷ آبان ۲۰, دوشنبه

رفتارهای غیر انسانی صلواتی بازجویی که در لباس قاضی با خانواده فرهاد حاج میرزائی



بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین، آقای فرهاد حاج میرزائی که نزدیک به 10 ماه است که در شرایط بد جسمی همچنان در بلاتکلیفی در بند 209 زندان اوین بسر می برد.

فرهاد حاج میرزائی نزدیک به 10 ماه است که در بند 209 زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.و هنوز آثار شکنجه بر بدن او عیان است.شرایط او و سایر زندانیان در این بند طاقت فرسا و غیر انسانی است. برای هر چه بیشتر تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی علاوه بر شکنجه های مختلف از عوامل طبیعی مانند سرما را بر علیه زندانیان سیاسی بکار می برند. بازجویان وزارت اطلاعات با خاموش کردن وسائل گرمایی ،و به حداقل رساندن وسائل پوششی و تحویل نگرفتن لباسهای گرم از خانواده ها فشارها را علیه زندانیان سیاسی بیشتر نموده اند.

اخیرا به فرهاد حاج میرزائی و خانواده وی اطلاع داده شده که پرونده او به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب، که فردی بنام صلواتی رئیس آن است ارسال گردیده و دادگاه وی روز 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد. خانواده آقای حاج میرزائی پس از طی کردن صدها کیلومتر مسافت راه در روزهای اخیر به صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب مراجعه کردند. وقتی که به این شعبه مراجعه نمودند با برخوردهای توهین آمیز و تحقیر آمیز او مواجه شدند .و وقتی که با سئوال پدر آقای حاج میرزائی که چرا فرزندش نزدیک به 10 ماه در بند 209 زندان اوین بسر می برد؟ مگر فرزند من چکار کرده که اینگونه تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفته ؟ که با برخورد غیر انسانی صلواتی مواجه گردید. و او را با داد و فریاد از اتاق خود بیرون نمود.

آقای فرهاد حاج میرزائی 28 دی ماه 1386 در سنندج دستگیر شد و پس از مدتی زندانی بودن در سنندج او را به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد او تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفت که در اثر این شکنجه پای آقای حاج میرزائی آسیب جدی دید و مدتی ناچارا با صندلی چرخ دار حرکت می کرد و علیرغم اینکه نزدیک به 10 ماه است که در بند 209 زندانی است، هنوز لنگان لنگان راه می رود.

بازجوی آقای فرهاد حاج میرزائی فردی با نام مستعار حاج سعید کربلایی که گفته می شود نام واقعی او سعید شیخان می باشد این فرد از سر بازجویان وزارت اطلاعات است .سعید شیخان برای گرفت اعترافات مورد دلخواه خود شکنجه های جسمی،جنسی و روحی علیه زندانیان سیاسی بکار می برد. حاج سعید کربلائی آقای فرهاد حاج میرزائی زیر شکنجه، وادر به امضای کردن 3 فقره چک سفید نموده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،انتقال به سلولهای انفرادی،شکنجه زندانیان سیاسی و بازداشت چندین ماه در بند مخوف 209 زندان اوین در بلاتکلیفی را محکوم می کند، و از سازمانهای حقوق بشر و انسان دوستان جهان برای جنایتهای سیستماتیک که در زندانهای وزارت اطلاعات بر علیه زندانیان سیاسی روا داشته می شود استمداد می طلبد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

21 آبان 1387 برابر با 11 نوامبر 2008

گزارش وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ار سال گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: