۱۳۸۷ آذر ۴, دوشنبه

یورش وحشیانه به 4 دانشجوی متحصن و دستگیری آنها



بنابه گزارشات رسیده از دانشگاه علامه طباطبایی،4 دانشجوی متحصن که تحصن خود را از روز شنبه آغاز کرده بودند نیمه شب گذشته با وحشیانه ترین شکل مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سپس توسط پلیس امنیت دستگیر و به نقطه نامعلومی متقل شدند.

4 دانشجوی متحصن درحالی که سومین روز تحصن خود را پشت سر گذاشته بودند و از شب گذشته همراه با خانواده های خود در دانشگاه در حال تحصن بودند در ساعت 01:30 بامداد مورد یورش وحشیانه نیروهای حراست قرار گرفتند و بشدت آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و کشان کشان از دانشگاه خارج کردند. حراست دانشگاه از قبل هماهنگیها را با نیروی سرکوبگر امنیت را انجام داده بود و هم زمان که دانشجویان متحصن به بیرون دانشگاه برده می شدند 3 ماشین نیروی انتظامی در انتظار آنها بود به آنها تحویل داده شدند.

اعضای خانواده های دانشجویان که در کنار عزیزانشان بودند با بی احترامی و با روشی وحشیانه از دانشگاه بیرون رانده شدند.

داشجویان اعلام کرده بودند که در صورتی که دستگیر شوند از لحظه دستگیری اقدام به اعتصاب غذا خواهند نمود. آنها هنگام دستگیری به خانواده های خود اعلام کردند که از این لحظه به بعد در اعتصاب غذا بسر خواهند برد.

حراست بدستور وزارت اطلاعات و شریعتی رئیس دانشگاه یورش خودش را علیه دانشجویان آغاز کرد و کسی که مجری این دستورات بود رئیس حراست فردی بنام سیدی و معاون وی دهقان که خود مستقیما در ضرب و شتم و اهانت داشجویان و خانواده هایشان شرکت داشت.

لازم به یاد آوری است که دنشجویان به خاطر محروم شدن از تحصیل اقدام به تحصن در دانشگاه نمودند.

سایر دانشجویان علامه اعلام نمودند که امروز را در اعتراض به دستگیری همکلاسهای خود اقدام به اعتراضات گسترده خواهند نمود و از سایر دانشگاههای کشور خواستار حمایت از آنها شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه علیه 4 دانشجوی متحصن را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید شرط آنها است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

5 آذر 1387 برابر با 25 نوامبر 2008

خبر دستگیر شدگان فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: