۱۳۸۷ مهر ۱۱, پنجشنبه

وضعیت جسمی دانشجوی زندانی هود یازرلو رو به بدی گراییده است



بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین ، وضعیت جسمی آقای هود یازرلو دانشجوی زندانی در طی روزهای اخیر رو به وخامت گذاشته است.

آقای یازرلودچار سردردهای شدیدو ضعف مفرط است و بیماری او به حدی رو به بدی گراییده است که خلط های او خونی است ولی بازجویان وزارت اطلاعات از معالجه جدی او تا به حال خوداری کرده اند و همچنان در بند 209 زندانی می باشد .

از طرفی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات پرونده ای علیه او تشکیل داده اند و آنرا به شعبۀ 15 که رئیس آن فردی بنام صلواتی است فرستاده اند.هچنین خانم نازیلا دشتی مادر ایشان به این شعبه احظار شده است ، وقرار است که 15 آبان ماه آنها مورد محاکمه قرار گیرند.

خانم دشتی همراه با فرزندش برای دیدن خواهر خود که سالها او را ندیده بود عازم قرارگاه اشرف در عراق شدند آنها پس از دیدار با خواهرشان و بازگشت به ایران با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و چندین هفته در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین تحت شکنجه های جسی و روحی قرار داشتند.آنها بصورت قانونی از ایران خارج شدند وپس ثبت اسامی و چک هویت به آنها اجازه داده شد که از مرز خارج و به سمت عراق بروند.

خانم دشتی تنها به جرم دیدن خواهر خویش چندین هفته در سلولهای انفرادی بسر برد و برای انتقام گیری از او، به دلائل واهی و اینکه استفاده نکردن از فرهنک لغات آنها فرزندش هود یازرلو را برای دومین بار از 4 خرداد ماه سال جاری دستگیر و به بند 209 منتقل نمودند و در حال حاضر بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند او و فرزندش را مورد محاکمه قرار دهند فردی بنام صلواتی که رئیس شعبه 15 نامی آشنا برای کسانی که در این شعبه مورد محاکمه قرار گرفته اند و با احکام سنگین و باور نکردنی محکوم شدند. بازجویان وزارت اطلاعات معمولا برای کسانی که قصد صدور احکام سنگین علیه آنها را دارند به این شعبه و این فرد معرفی می کنند.رفتار این فرد هیچ شباهتی به قاضی ندارد و مانند یک بازجو در صحن دادگاه با زندانیان سیاسی رفتار می کند. صلواتی به وکیل اجازه دفاع از موکلش نمی دهد و با رفتارهای توهین آمیز با وکیل برخورد می کند و در مواردی وکیل را مورد بازخواست و تهدید قرار میدهد که چرا پرونده این زندانی سیاسی را در بعهده گرفته است.خانواده زندانی در اکثر مواقع حق حضور در جلسه دادگاه را ندارد. صلواتی برای طولانی کردن مدت بازداشت و در بلاتکلیفی قرار دادن زندانی سیاسی به دلائل مختلف در آخرین لحظات جلسۀ دادگاه را به تعویق می اندازد .

در حال حاضر چندین خانواده در زندان گوهردشت کرج در بازداشت بسر می برند و علت بازداشت و محکومیت آنها دیدار با فرزند خود در قرارگاه اشرف در عراق عنوان می کنند که سالیان زیادی موفق به دیدن فرزندان و عزیزان خود نشده اند. از جمله کسانی که در حال حاضر در زندان بسر می برند عبارتند از :خانم شهلا زرین فر 50 ساله به دلیل دیدن فرزندش، آقای حمید و اصغر بنازاده ملاقات با فرزندش ، خانم زهرا اسد پور کرجی 47 ساله همراه با فرزندش فاطمه جوشن، آقای شیر محمد رضائی 55 ساله ،خانم زهرا علیقلی 58 ساله پس از 18 ماه زندان و بدلیل بیماریها متعدد برای درمان در مرخصی استعلاجی بسر می برد و علیرغم تایید پزشک قانونی دائم برگه احضار برای رفتن به زندان دریافت می کند آقای عسگریزاده،جواد علیقلی و موارد متعدد دیگر.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بازداشت خانواده هایی که به صرف دیدن فرزندان خود که ازحقوق اولیه هر انسان می باشد را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط تمامی خانواده های بازداشت شده در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

12مهر 1387 برابر با 03 اکتبر 2008

شرایط زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: