۱۳۸۷ مهر ۲۹, دوشنبه

فشارها ی بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانم نبوی در بند 209



بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین ،خانم حمیده نبوی همچنان در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین تحت بازجوئی و شکنجه مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد.

خانم نبوی از روز دستگیری تحت بازجویی و شکنجه های بازجویانی با نامهای مستعار سید و رحمتی قرار دارد. بازجویان قصد پرونده سازی علیه ایشان رادارند. و در راستای این کار غیر انسانی، او را روز سه شنبه 23 مهر ماه به بازپرسی شعبه 11 شهر ری برده اند و قرار است که او را مجددا به بازپرسی دادگاه انقلاب منتقل کنند.

خانم نبوی از ناراحتی آلرژی حاد رنج می برد و زیر نظر پزشک و تحت معالجه بودند و روزانه می بایست داروهای خود را مصرف کنند . نگرانی خانوادۀ ایشان از این است که بازجویان این مسئله را بعنوان عامل فشار علیه ایشان بکار ببرند. بازجویان قبلا اینگونه اعمال غیر انسانی را علیه میثاق یزدان نژاد بکار برده بودند .

از طرفی دیگر رویا دختر 5 ساله او در شوک دستگیری و رفتارهای غیر انسانی مامورین وزارت اطلاعات با مادرش بسر می برد او از روز دستگیری مادرش تا به حا ل بی قرار است و در شرایط سخت روحی بسر می برد..

خانواده آقای نبوی تقریبا روزانه به مراکز مختلف مراجعه می کنند ولی تا به حال اقدامات آنها به نتیجه نرسیده است و از دادن پاسخ مشخص به آنها خوداری می کنند رفتار دادگاه انقلاب با این خانواده خشن و پرخاشگرانه می باشد.

خانم نبوی قصد شرکت در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی را داشت ولی چندین کیلومتر مانده به خاوران توسط مامورین وزارت اطلاعات متوقف گردیده و کارت شناسائی ایشان ضبط شده بود. او روز سه شنبه 16 مهرماه هنگامی که همراه با دختر 5 ساله خود در خیابان بود با یورش مامورن وزارت اطلاعات همراه با دخترش دستگیر و سپس او را به بند 209 زندان اوین منتقل کردند. گفته می شود دستگیری ایشان در رابطه با قصد شرکت داشتن در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 می باشد .

خانم حمیده نبوی در سال 1385 توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به مدت 1 ماه درسلولهای انفرادی بند مخوف 209 اوین زندانی بود او با قید وثیقه آزادشد،ولی در شهریورماه 1386 مورد محاکمه قرارگرفت و به 6 ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

خانم حمیده نبوی خواهر آقای سید ظهور نبوی مقاله نویس مجله سرزمین آریائی که به دلیل نوشتن سلسله مقالاتی در این مجله سراسری که دارای مجوز بود دستگیر و به 4 سال زندان محکوم شد ا و در حال حاضر در بند 350 اوین زندانی است.

در حال حاضر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی زن که در زندانها مختلف ایران در شرایط غیر انسانی بسر می برند که عبارتند از هانا عبدی،روناک صفارزاده، فاطمه گفتاری ،شهلا زرین فر، زهرا اسدپور گرجی، شهناز کیپور،زینب بایزیدی و....

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دستگیری ، ادامه بازداشت در سلولهای انفرادی بند 209 ،تحت شکنجه و فشار قرار داد و جدا کردن فرزند خردسال با شیوه های وحشیانه از مادرنشان که باعث شوک این کودک معصوم گردیده را محکوم می کند.و از سازمانهای حقوق بشری و سازمانهای مدافع حقوق زنان در جهان خواستار دفاع از زنان زندانیان سیاسی که در شرایط قرون وسطائی در اسارت بسرمی برند است .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

30 مهر 1387 برابر با 21 اکتبر 2008

شرایط زندانی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: