۱۳۸۷ آبان ۹, پنجشنبه

قتل مشکوک یک زندانی سیاسی دیگر در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهردشت کرج، آقای عبدالرضا رجبی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران زندانی سیاسی که بیش از 7 سال زندان و شکنجه های طاقت فرسا به طرز مشکوکی در قرنطینه زندان گوهردشت کرج به قتل رسید.

آقای عبدارضا رجبی روز یکشنبه 5 آبان ماه به قرنطینه زندان اوین منتقل گردید کسانی که در قرنطینه همراه او بودند وضعیت جسمی او را خوب گزارش کرده اند روز سه شنبه 7 مهر ماه باخانواده خود تماس می گیرد و به آنها می گوید که او به قرنطینه زندان گوهردشت منتقل شده است او در این تماس بسیار کوتاه حالش کاملا خوب بوده و هیچ مشکلی نداشته است که در این زمان ماموران همراهش تماس او را با خانواده قطع می کنند و اجازه ادامه تماس را نمی دهند. خانواده رجبی مدتی قبل از آن با او ملاقات داشته و از ضعیت خوب جسمی برخودار بوده .

صبح امروز خانواده رجبی پس از مطلع شدن از این شایعات به زندان مراجعه می کنند که به آنها گفت می شود که امروز تعطیل است و ما نمی توانیم در این بار به شما جوابی بدهیم و شما روز شنبه مراجعه نمایید. آنها به خانه باز می گردند ولی پس از مدت زمانی کوتاه دوباره به زندان مراجعه می کنند . خانواده آقای رجبی به آنها می گویند ما چنین خبری را شنیده ایم و تا روشن نشدن این موضوع از اینجا نخواهیم رفت. پس از مدتی یکی از زندانبانان با لبخند به خانواده آقای رجبی می گوید بله چنین چیزی هست .

آقای رجبی در سال 1380 توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به شکنجه گاههای مختلف ایران را منتقل گردیدو تحت شکنجه های وحشیانه و طاقت فرسائی قرار گرفت او از ناحیه کمر بشدت آسیب دیده بود ولی آنها از درمان وی خوداری کردند و بعنوان فشار علیه او بکارمی بردند . او مدتی در بند 350 زندان اوین زندانی بود که توسط زندانیان سیاسی این بند بخاطر وضعیت بد جسمی اش مورد مساعدت قرار می گرفت آقای رجبی در زمان بازداشت خود در این بند کارهای هنری انجام می دادو از جملۀ آن نقاشی بود علیرغم نبود هیچ امکاناتی برای این کار. رئیس این بند بخاطر این مسئله او را به بند 8 زندان اوین منتقل کرد که در کنار زندانیان عادی و خطرناک است قرار داد . آقای رجبی به خاطر مشکلات جسمی که داشت در بند 8 توسط آقای محسن نادری از خانواده های قتل عام 1367 به او کمک می کرد ولی باز هم به دستور بازجویان وزارت اطلاعات او را به سالنی دیگر منتقل کردند . تا اینکه به طور ناگهانی و غیر معمول او را به زندان مخوف گوهردشت منتقل کردند و در بدو ورود توسط علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان گوهردشت تهدیدات خود را علیه او شروع کردند بعضی از گزارشات حاکی از آن است که علی حاج کاظم و رئیس زندان و علی محمدی با وی درگیر شده اند. خانواده آقای رجبی معتقد هستند که انتقال او از اوین به زندان گوهردشت بصورت ناگهانی هدفی جزء حذف فیزیکی او نبوده است و مسلما او را به قتل رسانده اند.و خواستار یکی هیئت تحقیق بین المللی برای از طرف سازمان ملل برای چگونگی به قتل رسانده او هستند.

لازم به یاد آوری است که قتل زندنیان سیاسی در این رژیم بصورت یک رویه معمولی تبدیل گردیده و ابتدا با سکوت قوه قضائیه و سپس طبق معمول خودکشی یا موارد دیگر را به زندانی نسبت می دهند. قبل از آن ولی الله فیض مهدوی در این زندان به قتل رسید و علیرغم بودن نوارهای صوتی این زندانی این رژیم سعی داشت که واقعیتها را غلب کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل مشکوک آقای عبدالرضا رجبی زندانی سیاسی که سالها در زیر شکنجۀ وحشیانه قرار داشت را محکوم می کند و از سازمان ملل خواستار تشکیل یک هیئت حقیقت یاب برای تحقیق در مورد چگونگی به قتل رساندن آقای رجبی و سایر زندانیان که تا به حال زیر شکنجه به قتل رسیده اند، می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

9آبان 1387 برابر با 30 اکتبر 2008

شرایط زندانیان فوق به سازمانهای زیر گزارش گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail

هیچ نظری موجود نیست: