۱۳۸۷ مهر ۲۵, پنجشنبه

2 زندانی در اعتراض به رفتارهای غیر انسانی زندانبانان اقدام به اعتصاب غذا نمودند



بنابه گزاشات رسیده از بند مخوف 1 زندان گوهردشت کرج آقایان فرهنگ و شهرام پورمنصوری از روز پنجشنبه 25 مهر ماه اقدام به اعتصاب غذا نمودند.

این 2 زندانی در تاریخ 20 مهر ماه طی نامه ای که به رئیس زندان علی حاج کاظم و خادم رئیس بند1 ارسال کردند . در آن متذکر شدند که اگر تا زمان تعیین شده به حقوق سلب شده اولیه آنها رسیدگی نگردد ناچارا اقدام به اعتصاب غذا خواهند نمود.

علیرغم گذشت چند روز از زمان تعیین شده به خواسته های این 2 زندانی رسیدگی نگردید و این 2 زندانی از روز پنجشنبه 25 مهر ماه اقدام به اعتصاب غذا نمودند.

خواسته های این 2 زندانی که در اعتصاب غذا بسر می برند به قرار زیر می باشد:

1.عدم موافقت انتقال به زندان اوین علیرغم در خواستهای مکرر

2.بلاتکلیفی 9 ساله و محروم بودن از تمامی حقوق اولیه خود

3.عدم اعلام شکست حکم بدوی با وجود اینکه مسئله شکستن حکم بدوی از طریق جراید کثیر انتشار منتشر شده است

4.عدم مطابقت زندان رجائی شهر با شان و کرامت اسلامی و انسانی و رعایت نشدن حقوق شهروندی و عدم اجرای آیین نامه سازمان زندانهای اعم غذایی ،بهداشتی و غیره .

5.طبق آیین نامه طبقه بندی زندانیان ، نگهداری اینجانبان در زندان رجائی شهر خلاف قانون است آن هم سکونت در اندرزگاهی که افراد با جرایم بسیار متفاوت و جنائی نگهداری می شویم.

6. انتقال دادن من و برادرم به اندرزگاه 1 توسط توسط علی حاج کاظم رئیس زندان و سید عباس سعیدی رئیس بند 6 آن هم به بدترین شکل ممکن توسط گارد زندان و کتک زدن من و بردارم و فحاشی کردن و تحریک وکیل بند سالن 17 اندرزگاه 6 بنام علیرضا پیشتاز و با پاپوش درست کردن و گزارش های بی مورد توسط رئیس بند 6 و فشارهای متعدد.

لازم به یادآوری است فرهنگ و شهرام پورمنصوری 9 سال پیش به اتهام هواپیماربائی دستگیر و محکوم به اعدام شدند.پس از 8 سال زندان و اعتراضات گسترده بین المللی سال گذشته حکم اعدام آنها به ابد تقلیل یافت. آنها در طی این مدت تحت اذیت وآزار زندانبانان قرار داشتند .در تاریخ 8 مهرماه جاری بدستور علی حاج کاظم رئیس زندان و عباس سعیدی رئیس بند 6 به شکنجه گاه بند 1 (که زندانبانان آنرا بند آخر خط می نامند)زندان گوهردشت منتقل کردند و در اثر شکنجه های که در سلولهای انفرادی (معروف به سگدونی) توسط زندانبانانی به نامهای بخشی و وجدانی علیه آنها روا داشته شد فرهنگ در اثر این شکنجه ها 2 انگشت دستش شگست شده و او را از درمان محروم کرده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال این 2 زندانی به شکنجه گاه بند 1 گوهردشت ، تحت شکنجه قرار دادن و عدم درمان آنها را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای پایان داد به شکنجه سیستماتیک زندانیان در ایران است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

20 مهرماه 1387 برابر با 17 اکتبر 2008

شرایط زندانیان فوق به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: