۱۳۸۷ مهر ۱۸, پنجشنبه

پرونده سازی زندانبان علیه زندانیان اهل حق

بنابه گزارشات رسیده از بند 12 زندان ارومیه، 5 زندانی اهل حق بنام های مهدی قاسم زاده، عبادالله قاسم زاده، سهند علی محمدی، بخشعلی محمدی، یونس آقایان در چهارمین هفته اعتصاب غذای خود بسر می برند.آنها در اثر این اعتصاب دچار ناراحتیهای گوارشی، سردرد،ضعف شدید و کاهش وزن می باشند.
در روزهای اخیر فتحی رئیس زندان،سهرابی و بحرینی رئیس و معاون حفاظت اطلاعات زندان،کریم حسینی رئیس بند12 ،افشین لنی و اکبر افشار فشارها و اذیت وآزارها را علیه زندانیان عقیدتی اهل حق و سایر زندانیان سیاسی را شدت بخشیده اند.و قصد پرونده سازی علیه آنها را دارند.زندانبانان فوق الذکر که در شکنجه زندانیان و اهل حق مستقیما نقش دارند صورتجلسه ای را علیه آنها تنظیم کرده اند و به عنوان توهین علیه مقدسات قصد شکایت از آنها را دارند در چند ماه اخیر این نوع پرونده سازیها علیه زندانیان عقیدتی و سیاسی شدت یافته است و با تشکیل پرونده و شکایت زندانبانان احکام سنگینی را علیه زندانیان سیاسی و عقیدتی صادر کرده اند.
زندانیان اهل حق در اوایل سال جاری به مدت 24 روز اقدام به اعتصاب غذای خشک نمودند که با وعده های به فردی بنام رضا کیانی دادستان انقلاب ارومیه مبنی بر رسیدگی کردن به خواسته های آنها، زندانیان اهل حق به او مهلتی دادند تا به خواسته هایشان رسیدگی شود و به اعتصاب غذای خود پایان دادند ولی علیرغم گذشت چندین ماه از وعده ها ی داده شده توسط کیانی هیچکدام از آن وعده ها تاکنون عملی نشده است .
زندانیان اهل حق 4 هفته پیش در اعتراض به عملی نکردن خواسته های که وعده عملی کردن آنها را داده بودند اقدام به اعتصاب غذای مجدد نمودند.
خواسته های اهل حق به قرار زیر می باشد:
۱_شناسایی و معرفی مجرمین اصلی پرونده و انگیزه حمله به خانه و کاشانه ما و علت پایمال نمودن عقیده اهل حق ها
۲_عذرخواهی رسمی مسئولین بلندپایه مملکتی از اشتباهات خود مبنی بر حمله به تابلو مقدس حضرت صاحب الزمان حضرت آقا، آقا نظام(هو)
۳_استرداد تابلوها و نصب بر درب منازل خودمان بدون قید و شرط زمانی.
۴_تصویب لایحه ای در مجلس مبنی به رسمیت شناختن حقوق رسمی رهبر عظیم الشان سلسله جلیله آتش بیگی حضرت آقا، آقا نظام(هو) و همچنین جماعت میلیونی اهل حق
۵_ایجاد امکانات رسانه ای برای شناساندن اهل حق عموما و اهل حق آتش بیگی خصوصا جهت جلوگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از عدم شناخت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه بازداشت زندانیان اهل حق و اذیت و آزار آنها و سایر عقاید مذهبی در ایران را محکوم می کند و از کمسیون اقلیتهای سازمان ملل خواستار دخالت برای آزادی زندانیان عقیدتی در ایران است. فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
18 مهر 1387 برابر با 09 اکتبر 2008
شرایط زندانیان عقیدتی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد
1-عفو بین الملل
2- شورای حقوق بشر سازمان ملل
3- کمیسر عالی حقوق بشر
4- دیدبان حقوق بشر
5. سازمان جهانی علیه شکنجه
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: