۱۳۸۷ مهر ۱۷, چهارشنبه

جدا کردن بلاجبار بچه ها از آغوش مادرشان و دستگیری آنها



بنابه گزارشات رسیده خانم حمیده نبوی روز سه شنبه 16 مهرماه در یکی از خیابانهای تهران همراه با دختر 5 ساله اش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به منزلشان برده شدند آنها منزل را بطور دیوانه وار مورد بازرسی قرار دادندو در حین بازرسی باعث تخریب وسائل منزل ایشان شدند.مامورین وزارت اطلاعات کامپیوتر وبعضی از سائل شخصی ایشان را به همراه خود بردند.

مامورین وزارت اطلاعات قصد داشتند که فرزند خردسال او را در منزل، به حال خود رها کنند که با اعتراض خانم نبوی و گریه ها و زجه های این دختر معصوم که حاضر نبود از آغوش مادرش جدا شود مواجه شدند مامورین قصی القلب که با فریادهای وحشیانه قصد ساکت کردن این دختر بچه را داشتند، ناچار شدند به سمت کتابفروشی خانم نبوی حرکت کنند. خانم نبوی و دختر 5 ساله اش مامورین در ماشین نگه داشته بودند. یکی از مامورین وزارت اطلاعات به سمت کتابفروشی رفت و به برادرزاده خانم نبوی گفت با ما بیا تا رویا را تحویل بگیری،ولی این دختر بچه به هیچ وجه حاضر نبود از آغوش مادرش جدا شود .یکی از مامورین به زور این بچه را از اغوش مادرش جدا کرد این مسئله باعث جلب توجه عابرین شده بود و هر لحظه بر تعداد مردم افزوده می شد و بازجویان وحشت زده به سرعت منطقه را به نقطه نامعلومی ترک کردند.

رویای 5 ساله از زمان دستگیری مادرش تا به حال آرامش و قرار ندارد و در شوک بسر می برد.

مامورین وزارت اطلاعات هنگام ترک محل برادرزاده خانم نبوی را مورد تهدید قرار دادند که دستگیری خانم نبوی نباید با کسی در میان بگذارد.

از روز گذشته تا به حال خانواده خانم نبوی به جاهای مختلفی مراجعه نمودند ولی آنها از محل بازداشت و شرایط او اظهار بی اطلاعی می کردند.

خانم حمیده نبوی در سال 1385 توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به مدت 1 ماه درسلولهای انفرادی بند مخوف 209 اوین زندانی بود او با قید وثیقه آزادشد. او در شهریورماه 1386 مورد محاکمه قرارگرفت و به 6 ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

خانم حمیده نبوی خواهر آقای سید ظهور نبوی مقاله نویس مجله سرزمین آریائی که به دلیل نوشتن سلسله مقالاتی در این مجله سراسری که دارای مجوز بود دستگیر و به 4 سال زندان محکوم شد ا و در حال حاضر در بند 350 اوین زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری و جدا کردن کودکان از مادرشان و انتقال آنها به محلهای نامعلوم را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدام فوری برای آزادی ایشان می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

18 مهر 1387 برابر با 09 اکتبر 2008

شرایط زندانی فوق به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://hrdai.blogspot.com

http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: