۱۳۸۷ مهر ۱۶, سه‌شنبه

به وخامت گراییدن وضعیت جسمی یکی از زندانیان سیاسی زن در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزراشات رسیده از زندان گوهردشت کرج ،وضعیت جسمی خانم زهرا اسدپور گرجی 50 ساله رو به وخامت گراییده است.

خانم اسدپور گرجی دچار ناراحتی قلبی است و بنابه گفته بهداری زندان گوهردشت کرج می بایست ایشان تحت عمل جراحی قلب قرار گیرد عمل جراحی بدیلیل نبود امکانات لازم در بهداری زندان امکان پذیر نمی باشد و در صورتیکه ایشان در اسرع وقت مورد عمل جراحی قرار نگیرد خطر جدی جان ایشان را تهدید می کند

خانواده ایشان تا به حال تلاشهای گسترده ای برای انتقال او به بیمارستان برای عمل جراحی قلب انجام داده اند و لی محبی و رضا عارفی بازجویان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم رئیس زندان و علی محمدی معاون قضائی زندان از بستری شدن ایشان در بیمارستان ممانعت می کندد .

خانم زهرا اسدپور گرجی همراه با فرزندشان فاطمه جوشن 23 ساله سال گذشته برای دیدن فرزندش به اشراف در عراق مسافرت نموده بودند و پس از دیدار با فرزندش به ایران بازگشتتد. او چندین سال بود که فرزندش را ندیده بود .

خانم گرجی و فرزندش فاطمه جوشن 16 بهمن 1386 توسط مامورین وزارت اطلاعات در میدان ساسان کرج ربوده شدند و او را به سلولهای انفرادی بند سپاه در زندان گوهردشت کرج که در کنترل بازجویان وزارت اطلاعات می باشد برده شد او و فرزندش بطور جداگانه در سلولهای انفرادی زندانی بودند و در طی این مدت تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی محبی و رضا عارفی از بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند.

آنها در شعبه 1 دادگاه انقلاب کرج بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود مورد محاکمه قرار گرفتند و هر کدام به 18 ماه زندان محکوم شدند.

خانم اسدپور گرجی و فرزندش در حال حاضر در بند 7 زندان زنان گوهردشت کرج و با شرایط غیر انسانی و در کنار زندانیان عادی و خطرناک زندانی هستند.

لازم به ذکر است تعداد زیادی از خانواده هایی که با عزیزانشان در اشرف ملاقت نموده اند در زندان اوین و گوهردشت بسر می برند از جمله آنها خانم شهلا زرین فر 50 ساله بخاطر دیدار با فرزندش (زندان گوهردشت) ،حمید و اصغر بنازاده دیدار بافرزندانشان، شیرمحمد رضائی 55 ساله از بازماندگان قتل عام 1367 دیدار با فرزندش، هود یازرلو دانشجوی مدیریت صنعتی قزوین بدلیل همراه بود با مادرش و دیدن خاله اش ،خانم زهرا علیقلی 62 ساله محکوم به 3 سال زندان و بیش از 18 ماه در زندان بسر بردوخاطرحاد شدن وضعیت جسمی اش در حال معالجه می باشد و لی حسن زارع دهنوی بطور مستمر احظاریه ارسال می کند و خواهان بازگشت مجدد او به زندان است. جواد علیقلی 67 ساله دچار ناراحتی حاد قلبی است و از زندانیان دهۀ 60 محکوم به 3 سال زندان اخیرا حسن زارع دهنوی برای چندمین بار حکم جلب او را صادر کرده بود و هنگام انتقال به زندان اوین شرایط جسمی اش به وخامت گرایید و از آنجا به بیمارستان منتقل گردید این د رحالی است که آنها از طرف پزشک قانونی تاکید شده که قادر به تحمل حبس نیستند.عباس عسگریزاده 68 ساله به دلیل دیدن فرزندش در اشرف به 3 سال زندان محکوم شد و بیش از 18 ماه در زندان بسر برد و بخاطر شرایط جسمی اش در حال درمان بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،شکنجه ،صدوراحکام سنگین و عدم درمان مادران و پدران سالمندی که به صرف دیدن فرزندانشان می باشد را محکوم می کند و از سکوت سازمانهای حقوق بشری و رسانه های دولتی کشورهای آزاد فارسی زبان شگفت زده است این سکوت برخورد دو گانه با مسئله حقوق بشر در ایران است این در حالی است که این موضوع بارها گزارش شده است لذا خواستار شکستن این سکوت و اقدام فوری برای آزادی بدون قید وشرط تمامی آنها است

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

17 مهر 1387 برابر با 08 اکتبر 2008

شرایط زندانیان فوق به سازمانهای زیر گزارش شد

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: