۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

تشدید اقدامات غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت که تعداد زیادی از آنها در شرایط سخت و دشوار روزه دار می باشد.
بیش از 4 روز است که رژیم ولی فقیه در یک اقدام غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت اقدام به جیره بندی مواد غذایی که زندانیان سیاسی با پول خودشان از فروشگاه زندان می کردند نمود.در حالی که تعدادی از زندانیان سیاسی در ماه رمضان روز دار هستند و غذای زندان به دلیل کاهش شدید کمیت و عدم داشتن کیفیت قابل مصرف نمی باشد تنها راهی که برای زندانیان سیاسی باقی می ماند خرید مواد غذایی از فروشگاه زندان می باشد که بسیار محدود می باشد.
به دستور مامورین وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی اقدام به جیره بندی مواد غذایی در فروشگاه زندان نمود. از جمله اقلامی که جیره بندی شده است به قرار زیر می باشد:
-برای هر 5 زندانی سیاسی فقط 2 کیلو برنج تعلق می گیرد،برای هر 4 نفر زندانی سیاسی فقط یک قوطی کوچک روغن نباتی مایع تعلق می گیرد و به همین ترتیب سایر مواد غذایی موجود در فروشگاه جیره بندی شده است.همزمان با جیره بندی موادر غذایی قیمت آنها به نحو سرسام آوری افزایش یاقته است به عنوان مثل روغن نباتی تا بیش از 4000 تومان فروخته می شود.
در حالی که مواد غذایی در انحصار کامل مسئولین زندان وفروشگاه می باشد اقلام فوق بصورت سیاه در سایر بندها بین زندانیان عادی خرید و فروش می شود و بعنوان مثال روغن نباتی گفته می شود تا 5000 تومان خرید و فروش می شود. همچنین فندک که زندانیان برای روشن کردن اجاقف گاز و سیگار استفاده می کنند نایاب شده است  و در بازار سیاه زندان هر عدد بیش از 4000 تومان خرید و فروش می شود.
پیگیریهای مستمر زندانیان سیاسی و عادی از مسئولین زندان تا به حال بدون پاسخ باقی مانده است
هدف از این اعمال غیر انسانی مامورین وزارت اطلاعات تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی و عادی بی دفاع و همچنین اخاذی از آنها با ایجاد بازار سیاه در زندان می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید اقدامات غیر انسانی  بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان ولی فقیه آخوند علی خامنه ای علیه زندانیان سیاسی و عادی را شدیدا محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
5 مرداد 1391 برابر با 30 ژولای 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: