۱۳۹۱ مرداد ۱۲, پنجشنبه

قصد محاکمۀ زندانی سیاسی علی معزی بر مبنای محاربه توسط قاضی مرگ صلواتی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی علی معزی از زندانیان دهۀ 60 قرار است بر مبنای محاربه مورد محاکمه قرار گیرد.
زندانی سیاسی علی معزی 59 ساله پس از چندین ماه بلاتکلیفی در بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات و بند 350 زندان اوین به وی اطلاع داده شده است که روز 18 مرداد ماه قرار است در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب که رئیس آن صلواتی معروف به قاضی مرگ می باشد مورد محاکمه قرار گیرد.
بازجویان وزارت اطلاعات زندانی سیاسی علی معزی را چندین ماه در شکنجه گاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه های جسمی و روحی در حالی که شدیدا بیمار و مبتلا به سرطان بود قرار دادند.فردی که بازجویی از آقای معزی و شکنجۀ وی را به عهده داشت آخوندی با نام مستعار علوی از سربازجویان و شکنجه گران بند 209 زندان اوین می باشد و از دهۀ 60 مشغول قتل و شکنجه در زندانها ولی فقیه می باشد. این فرد اقدام به پرونده سازی علیه وی نموده است و به او اتهام محاربه نسبت داده است و پروندۀ وی را جهت محاکمه در اختیار یکی از قاضیهای وزارت اطلاعات به نام صلواتی قرار داده است.
زندانی سیاسی علی معزی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد او در اثر شکنجه های وحشیانۀ دهۀ 60 دچار بیماری حاد کلیوی گردید.آقای معزی هنگام دستگیری سخت بیمار بود و تحت درمان قرار داشت .او علاوه بر بیماری حاد کلیوی دچار سرطان پروستات و در حال درمان بود اما بازجویان وزارت اطلاعات از ادامۀ درمان وی ممانعت به عمل آوردند و او را در شرایط حاد جسمی به حال خود رها نمودند.
دلایل دستگیری این زندانی سیاسی شرکت در مراسم شهید راه آزادی مردم ایران محسن دکمه چی و حضور فرزندانش در شهر اشرف در عراق می باشد.
لازم به یادآوری است رادیوهای فارسی زبان  که دیدگاه های وزارت امور خارجۀ کشور متبوع خود را منعکس می کنند مانند رادیو و تلویزیون استعماری بی.بی سی از  زندانیان سیاسی مستقل و آزادیخواه که غیر وابسته به رژیم ولی فقیه می باشند در مقابل جنایتهای که در حق آنها صورت می گیرد سکوت پیشه می کند و فقط در موردی اندک برای رد گم کردند اقدم به انتشار گزارشهایی در مورد بعض از  آنها می نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری این زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی می باشد و مورد محاکمه قرار دادن او بر مبنی محاربه جهت صدور احکام سنگین و قرون وسطایی محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا  می باشد.
 فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
12 مرداد 1391 برابر با 02 اگوست 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
 

هیچ نظری موجود نیست: