۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

جمعی از زندانیان سیاسی، انتقال به سلول انفرادی و شکنجۀ زندان سیاسی ارژگ داودی را محکوم کردند


جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج طی بیانیه ای که جهت انتشار و ارسال به سازمانهای حقوق بشری در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار داده شده است نسبت به شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و وضعیت مبهم همبندشان زندانی سیاسی ارژنگ داودی هشدار دادند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به شکنجه های روحی و جسمی علیه زندانیان سیاسی در زندانهای ولی فقیه شدند.از طرفی دیگر رادیو وتلویزیونهای فارسی زبان کشورهای غربی مانند بی.بی.سی.،رادیو فردا و صدای امریکا  که پیش بردنۀ اهداف وزارت امورخارجه های کشورهای میتوع خود هستند و از حداقل  اصول اولیل ژورنالیستی فرسنگها بدور هستند از انتشار خبرهای زندانیان سیاسی آزادیخواه و مستقل که وابستگی به رژیم فعلی ندارند سکوت پیشه کردند و آزادیخواهان واقعی را عملا بایکوت خبری نموده اند.
متن بیانیه به قرار زیر می باشد:
طی چند ماه اخیر آقای ارژنگ داودی  زندانی سیاسی باسابقۀ زندان گوهدشت کرج برای چندمین بار توسط نهاد امنیتی بدون هیچ دلیل مشخصی ،به مکان نامعلوم منتقل گردید . وی به  دلیل ایستادگی و پافشاری بر مواضع اصولی و منطقی خود به شدت مورد غضب نهاد امنیتی و قوۀ قضاییه قرار دارد .
ایشان بارها توسط بازجویان وزارت اطلاعات تحت فشارها و شکنجه های روحی و جسمی قرار گرفته است .از جمله این فشارها انتقال غیرقانونی چند سال پیش زندانی سیاسی ارژنگ  داودی به زندان بندر عباس ،مصارۀ کلیۀ اموال و منزل ایشان، همچنین بی خبری از وضعیت و محل نگهداری ایشان می باشد. نهاد امنیتی نیز با نقض قوانین ،مانع از مطلع شدن همسر و وکیل ایشان از وضعیت وی شده است.
این امر موجبات نگرانی عمیق و شدید همسر و هم بندیان زندانی سیاسی ارژنگ داودی را فراهم نموده است.ما جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج ضمن محکوم کردن شکنجه های روحی و جسمی علیه همبند زندانیمان،خواستار پایان دادن به این اعمال و بازگرداند وی به بند 4 زندان گوهردشت هستیم.
 امید است سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر چو عفو بین الملل و دیدبان حقوق بشر در این زمینه اقدامات عاجل و موثری به عمل بیاورند.
امضاء کنندگان ،
افشین بایمانی، جعفر اقدامی و تعدادی از همبندیان زندانی سیاسی ارژنگ داودی
تیرماه 1391
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net                    
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
 

 

هیچ نظری موجود نیست: