۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

ابراز نگرانی شدید زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی نسبت به وضعیت جسمی محمد صدیق کبودوند و ارژنگ داودی


دست نوشتۀ زندانی سیاسی کرد رضا شریفی بوکانی که نسبت به وضعیت فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند و زندانی سیاسی ارژنگ داودی ابراز نگرانی شدید نموده است جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار داده شده است که متن آن به قرار زیر می باشد:
اینجانب رضا شریفی بوکانی زندانی سیاسی کرد نسبت به وضعیت جسمانی حاد آقای ارژنگ داوودی و محمد صدیق کبودوند ابراز نگرانی شدید می کنم .آقای محمد صدیق کبودوند دبیر سازمان حقوق بشر کردستان که هم اکنون در زندان اوین دوران محکومیت ناعادلانه خود را سپری می کند و حدود 2 ماه است که در اعتصاب غذا بسر می برد و مسئولین تا کنون به هیج کدام از خواسته های به حق وی توجهی نداشته اند.با اینکه فرزند بیمارش دچار بیماری  صعب العلاج و ناشناخته و در وضعیت خطرناک جسمی بسر می برند حاضر نیستند به  ایشان چند روزی را مرخصی بدهند که در کنار خانواده اش باشد و فرزند خود را در اغوش گرم مهر پدری بگیرد.
 ایشان به خاطر دفاع از قوم مظلوم کرد و حمایت از حقوق بشر کردستان در زندان هستند و بیگناه در زندان نگه داشته شده است. به واقع در طول 34 سال گذشته حاکمان ایران در حق زندانیان سیاسی همیشه ظلم کرده اند و آنان را از بسیاری از امکانات خود محروم کرده اند و ستم های زیادی بر آقای کبودوند روا داشته چون گناه وی تنها دفاع از حقوق بشر مردمان کردستان بوده است .
از طرفی دیگر همبندی عزیز آقای ارژنگ داوودی که حدود 1 ماه است به نقطه نامعلومی برده شده است و تاکنون کسی از وضعیت این زندانی سیاسی و مبارز قدیمی که با 55 سال سن دارد و هر از گاهی او را تحت فشار قرار می دهند و ماهها در سلولهای انفرادی نگه می دارند اطلاعی در دست نیست .خبرها حاکی است که ایشان در بند 209 زندان اوین هستند. من بارها شاهد بودم که ایشان را چندین بار به زندان اوین بندهای 209 و 240 منتقل کرده اند و به شکل وحشیانه ای وی را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار داده اند.
 ارژنگ داوودی که اتهامات او بالغ بر 5 برگ آ. 4 می باشد و انواع و اقسام اتهامات دروغین را به او نسبت داده اند .حدود یک سال و نیم است که با این مبارز قدیمی همبند هستم جز پاکی و صداقت چیزی از او ندیدم به خاطر باور و اعتقاداتی که دارد مبارزه می کند. گناه آقای داوودی  چیست؟ که هر چند ماه یکبار باید چندین ماه با این سن در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار بگیرد .
مسولین اطلاعات راهی را که در پیش گرفته اند بیراهه است و هیچگاه با این کارهای ضد انسانی شان به مقصد نمی رسند که زندانیان سیاسی را تحت فشارهای ناهنجار قرار می دهند .سالهای طولانی است که زندانیان سیاسی در شکنجه گاههای رژیم از روی زور و اجبار بازجویی می دهند تا بلکه بتوانند اعترافات دروغین را از آنان بگیرند و علیه شان پرونده سازی کنند.
 من به عنوان یک زندانی کرد نسبت به وضعیت جسمانی این دو دوست عزیز بشدت ابراز نگرانی می کنم و بی توجهی مسئولین زندان اوین ، دادستانی تهران و وزارت اطلاعات در برابر شرایط بحرانی آقای کبودوند جا دارد که به شدت محکوم گردد و این   چنین عملکردهای ضد بشری مسئولین را در هر شرایطی که باشد به شدت محکوم می کنم و آقای داوودی که به واقع یک مبارز سیاسی است و مایه سرافرازی همه ماست .امیدوارم که هر دو بزرگوار مواظب سلامتی شان باشند چون مردم به آنها نیاز دارند و رژیم جمهوری اسلامی روزهای پایانی عمر دیکتاتوری خود را سپری می کند.
با آرزوی موفقیت و سربلندی برای هر دو زندانی سیاسی،
رضا شریفی بوکانی
 زندان گوهردشت کرج
  22 تیرماه 1391 خورشیدی
info@hrdai.net                    
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: