۱۳۹۱ تیر ۱۹, دوشنبه

حاد شدن وضعیت جسمی 2 زندانی سیاسی در اعتصاب غذا


بنابه گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"وضعیت 2 زندانی سیاسی در حال اعتصاب غذا رو به وخامت گذاشته است.
زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی و یک زندانی دیگر که از 16 تیر ماه برای گرامیداشت سالگرد سرکوب خونین 18 تیر قیام دانشجویان و در اعتراض به اعدام های گسترده و مستمر و همچنین سالگرد ترور دکتر عبدالرحمان قاسملو دست به اعتصاب غذا زده بودند وضعیت آنها رو به وخامت گذاشته است.
گزارش ار سالی حاکی از آن است که زندانی سیاسی رضا شریفی بوکانی در اثر اعتصاب غذا، دچار افت فشار خون، سرگیجه، سر درد،ضعف شدید و کاهش وزن شده است. فشار خون وی به حدی پایین رسیده بود که او را به بهداری زندان منتقل کردند اما از انجام مراقبتهای اولیۀ پزشکی  از او خوداری کردند و او را به بند بازگرداندند.
اعتصاب غذای این 2 زندانی سیاسی تا 22 تیر ماه ادامه خواهد یافت و هدف از این اعتصاب غذا جهان را متوجه جنایت علیه بشریت که بطور سیستماتیک و سازمان یافته علیه مردم ایران روا داشته می شود و سکوت و بی عملی مراجع بین المللی و حقوق بشری  باعث شده است که رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای رژیم ولی فقیه به ابعاد جدیدی از جنایت علیه بشریت در ایران دست بزنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مسئولیت جان این دو زندانی سیاسی که در اثر فشارهای طاقت فرسا و جنایت علیه بشریت در ایران ناچار به اعتصاب غذا شده اند به عهدۀ شخص آخوند علی خامنه ای می داند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای اجرای قوانین حقوق بشری که دست آوردهای بشریت می باشد و با خون میلیونها انسان در طول تاریخ برپا شده اند خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحدی جهت گرفت تصمیمات لازم اجرا  می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
20 تیر 1391 برابر با 10 ژولای 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  

هیچ نظری موجود نیست: