۱۳۹۱ تیر ۲۱, چهارشنبه

بازجویان وزارت اطلاعات قصد انتقال یک زن زندانی سیاسی به زندان مخوف قرچک ورامین را دارند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات برای اعمال فشار بیشتر بر زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی که از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد قصد انتقال او را به زندان قرچک ورامین که یکی از مخوفترین و ضد بشرترین زندانهای ولی فقیه است را دارند.
روز سه شنبه 20 تیر ماه زندانی سیاسی محمد بنازاده امیرخیزی از بازاریان زندانی در زندان گوهردشت کرج برای ملاقات با خواهر زندانی اش کبری بنازاده امیرخیزی به زندان اوین برده شد. پس از ساعتها انتظار برای ملاقات با خواهرش به او گفته شد که امکان داشتن ملاقات با خواهرش را ندارد و بدون  ملاقات با وی به زندان گوهردشت کرج بازگردانده شد. بازجویان وزارت اطلاعات به او گفتند که قصد دارند خواهرش خانم بنازاده امیرخیزی را به زندان قرچک ورامین تبعید کنند.
زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی که بیش از 62 سال سن دارد و از زندانیان سیاسی دهۀ 60   می باشد.او در سال 87 هنگامی که با ویزای قانونی و از فرودگاه موسوم به خمینی به صورت قانونی قصد دیدار با فرزندانش در شهر اشرف را داشت با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد و سپس با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات به 5 سال زندان محکوم شد.
زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی از ناراحتیهای حاد جسمی سالها است که شدید رنج می برد او دچار خونریزی شبکۀ چشم ،بیماری قلبی و ناراحتی معده می باشد و بازجویان وزارت اطلاعات از درمان وی تا به حال ممانعت کرده اند.
زندان قرچک ورامین یکی از مخوفترین زندانهای ولی فقیه می باشد. این زندان پیش از این گاوداری بوده است و به صورت سولهایی است که تقسیم بندی شده است و زندانیان با وسایل خود جداسازی کرده اند.در این زندان درگیریهای خونین روی میدهد که در چندین نوبت منجر به مرگ زنان زندانی شده است.باندهای مافیای که توسط مسئولین زندان تشکیل شده اند و به دستور آنها عمل می کنند نقش اصلی در پخش مواد مخدر در آن را دارند و حذف فیزیکی زندانیان را به عهده دارند.
به نظر می آید که بازجویان وزارت اطلاعات از این طریق قصد حذف فیزیکی زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی را دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قصد انتقال زندانی سیاسی دهۀ 60 خانم کبری بنازاده امیرخیزی به زندان مخوف و قرون وسطایی قرچک ورامین را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
22 تیر 1391 برابر با 12 ژولای 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                  
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
 

  

هیچ نظری موجود نیست: