۱۳۹۱ تیر ۱۱, یکشنبه

قرار دادن خبرنگار زندانی تحت فشارهای روحی در سلولهای انفرادی بند1 زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" خبرنگار زندانی بهمن احمدی امویی همچنان در سلول انفرادی و تحت فشار روحی قرار دارد.
خبرنگار زندانی بهمن احمدی امویی در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج تحت فشارهای روحی ناشی از تبعات  سلول انفرادی و برخوردهای پرسنل آن می باشد.خبرنگار زندانی که از 5 تیر ماه پس از انتقال به دادسرای اوین که وابسته به وزارت اطلاعات می باشد به زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و از آنجا به سلولهای انفرادی بند1 انتقال یافت.
شرایط سلولهای انفرادی بند1 غیر انسانی و طاقت فرسا می باشد.زندانیان ناچار هستند تنها از غذای زندان که فاقد کیفیت و کمیت می باشد و عملا غیر قابل مصرف می باشد مصرف نمایند و اجازه خرید حداقل مواد غذایی مانند کنسرو و بیسکویت از فروشگاه بند را به آنها ندهند. زندانیان از داشتن هر گونه ارتباط با خانواده های خود منع می شوند. و اکثر پاسداربندها این بند خشن و برخوردهای غیر انسانی با زندانیان دارند. زندانیان همچنین برای استحمام و سرویسهای بهداشتی دچار محدودیت هستند.
در این بند پیش از این  تعدادی از زندانیان عادی در اثر شکنجه به قتل رسانده شدند و یا اینکه دچار نقض عضو و عوارض بعدی آن شدند.
خبرنگار زندانی به دلیل گرامیداشت اولین سالگرد همبندی شهیدش هدی صابر به زندان گوهردشت تبعید و سپس به سلولها انفرادی بند 1منتقل گردید.
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای سیاست سرکوب زندانیان سیاسی را تعیین می کند و توسط قوۀ قضاییۀ ،وزارت اطلاعات و سازمان زندانها به اجرا در آورده می شود.هدف از این اعمال غیر انسانی و سرکوبگرانه ایجاد فضای رعب و وحشت می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال خبرنگار زندانی به سلولهای انفرادی و تحت فشار قرار دادن وی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
11 تیر 1391 برابر با 01 ژولای 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: