۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

محمد صدیق کبودوند در شرایط حاد جسمی توسط بازجویان وزارت اطلاعات وادار به اعتصاب غذای خشک شد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند که از 2 روز پیش وضعیت جسمی اش شدیدا رو به وخامت گذاشته است به بهداری زندان اوین منتقل گردید ولی بازجویان وزارت اطلاعات مانع انتقال وی به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان هستند.او از شب گذاشته دست به اعتصاب غذای  خشک زده است.
در پی انتشار اخبار انتقال فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان ،صبح روز یکشنبه 25 تیر ماه خانواده این فعال حقوق بشری به زندان اوین مراجع نمود و خواستار مطلع شدن از وضعیت عزیزشان شدند.دادسرای اوین ابتدا از دادن هرگوه پاسخی به این خانواده خوداری می کرد ولی بعد از گذشت چند ساعت به خانواده وی اجازه ملاقات کوتاهی در دادسرای اوین داده شد.
خانواده این فعال حقوق بشر هنگام ورود به دادسرای اوین شاهد نشستن  عزیزشان بر روی صندلی بودند که به سختی قادر به حرف زدن بود و علاوه بر بیماریهای قبلی وی مانند ناراحتی قلبی و پروستات دچار عفونت شدید کلیه شده است و وضعیت نسبتا وخیمی داشت.او دچار کاهش وزن شدید شده است  و از سردرد  و سرگیچه و ضعف شدید در رنج بود.
فعال حقوق بشر محمد صدیق کبود وند در اعتراض به تبعیض نسبت به زندانیان سیاسی هموطن کرد و اقلیتهای مذهبی از شنبه شب حوالی ساعت 22:00 دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
فعال حقوق بشر وارد 51 -مین روز اعتصاب غذای خود شده است . وضعیت جسمی این فعال حقوق بشر از 2 روز پیش رو به وخامت گرایید و کلیه های او دچار عفونت شدید شده است و شرایط او به حدی وخیم بود که به ناچار وی را به بهداری زندان اوین منتقل کردند.
بازجویان وزارت اطلاعات در حالی که فعال حقوق بشر در شرایط حاد جسمی است و نیاز فوری به بستری شدن در یکی از بیمارستانهای تخصصی تهران را دارد،انتقال او را منوط به دست بند زدن به وی نموده اند اما این فعال حقوق بشر از خواستۀ غیر انسانی آنها سر باز می زند و حاضر به پذیرفتن زدن دست بند نیست.
فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند 51 روز پیش برای احقاق حقوق قانونی و انسانی اش به منظور دیدار با فرزندش که سخت بیمار است و تا به حال پزشکان قادر به تشخیص بیماری وی نشده اند اما بازجویان وزارت اطلاعات به منظور وارد کردن فشار مانع حق قانونی وی هستند، وادار به اعتصاب غذا شد و از شب گذشته اعتصاب غذای خود را به اعتصاب غذای خشک تبدیل نمود.
فعال حقوق بشر محمد صدیق کبودوند در شرایط وخیم جسمی است و بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه قصد دارند که با عدم انتقال به بیمارستان همانند جانباختگان راه آزادی هدی صابر و محسن دگمه چی او را حذف فیزیکی نمایند و تمامی شواهد و دلایل حاکی از آن است و تقریبا به قطعیت رسیده است.لذا برای نجات جان این فعال حقوق بشری نیاز به اقدامات گسترده بین المللی و داخلی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، مسئولیت مستقیم جان این زندانی سیاسی را به عهدۀ  آخوندعلی خامنه ای ولی فقیه رژیم می داند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستار دخالت برای نجات جان این فعال حقوق بشری است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
25 تیر 1391 برابر با 15 ژولای 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
                   
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
  

هیچ نظری موجود نیست: