۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

زندانی سیاسی غلامرضا خسروی در آستانۀ اجرای حکم ضد بشری اعدام قرار دارد


بنا به گزارش ارسالی به "فعالین حقوق بشر و مکراسی در ایران"زندانی سیاسی غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی دهه شصت که در سال 1360 در حالیکه تنها 16 سال داشته به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق بازداشت و پس از پنج سال در سال 65 آزاد میشود، در آستانه اعدام قرار دارد.
وی که مجددا در سال 1386 در شهر سیرجان بازداشت شده و در دادگاه انقلاب کرمان به حکم زندان محکوم شده بود، دوباره در اقدامی غیرقانونی در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست فردی به نام  پیرعباسی محاکمه شده ، به اعدام محکوم گردیده است.
حکمی که اخیرا به دادیاری اجرای احکام دادسرای امنیتی اوین ارسال شده و نصیرپور ، دادیار اجرای احکام اوین نیز با احضار این هوادار مسالمت گرای سازمان مجاهدین به او اعلام نموده است که حکم اعدام او در تاریخ 20 شهریور اجرا خواهد شد!
این در حالی است که پیشتر حکم اعدام غلامرضا خسروی سوادجانی یکبار در دیوان عالی کشور نقض گردیده بود.
گفتنی است که خسروی تیرماه سال گذشته پس از قریب به چهار سال انفرادی به بند 350 زندان اوین منتقل گردیده و در حال حاضر در این بند نگهداری میشود.
پیش از این یکی از روزنامه نگاران زندانی که همزمان با زندانی سیاسی خسروی در دادسرای اوین بوده است شاهد ابلاغ اجرای حکم قرون وسطایی اعدام به این زندانی سیاسی در شهریور ماه بوده است. پرونده این زندانی سیاسی در اجرای احکام قرار دارد و به او گفت اند که قصد دارند وی را در شهریور ماه اعدام نمایند.
ولی فقیه آخوند علی خامنه ای وقتی که در تنگنای اعتراضات گسترده  مردم ایران قرار می گیرد دست به اعدام زندانیان سیاسی می زند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،از تمامی سازمانهای حقوق بشری و مردم ایران می خواهد برای جلوگیری از جنایت دیگری که آخوند علی خامنه ای قصد ارتکب آن را دارد بپا خیزند و نسبت به این حکم جنایتکارانه اعتراض نمایند و همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد می خواهد که برای نجات جان زندانیان سیاسی محکوم به اعدام اقدام فوری نماید.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
31 تیر 1391 برابر با 21 ژولای 2012
گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است
 .

هیچ نظری موجود نیست: