۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

مادران عزادار دستگیر شده تحت شکنجه برای گرفتن اعترافات تلویزیونی


بنابه گزارشات رسیده به" فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" با یورش مامورین وزارت اطلاعات یکی از حامیان مادران عزادار و دخترش دستگیر و احتمالا به سلولهای انفرادی بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند.

یکشنبه شب 18 مهر ماه حوالی ساعت 10:30 مامورین وزارت اطلاعات به منزل خانواده ترمسی یورش بردند و خانم ژیلا مهدوی 40 ساله کارمند بازنشسته راه آهن و فرزندش خانم مریم نجفی 26 ساله دانشجوی مدیریت جهانگردی دانشگاه شریعتی دستگیر و احتمالا به سلولهای انفرادی بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شدند. در این یورش وحشیانه بیش از 15 نفر از از مامورین وزارت اطلاعات شرکت داشتند.آنها خانه و کوچه های اطراف را محاصره کرده بودند.حدود 6 نفر از مامورین وزارت اطلاعات به درون منزل یورش بردند و اعضای خانواده را وادرا به قرار گرفتن بر جای خود نمودند و به آنها اجازه هیچگونه حرکتی داد نمی شد.

فرماندهی یورش به منزل خانواده ترمسی را علوی از سر بازجویان وزارت اطلاعات به عهده داشت.آنها تا ساعت 24:00 منزل را مورد بازرسی قرار دادند. و وسایل شخصی خانواده را مانند لپ تاپ،دوربین عکاسی،هارد کامپیوتر،دست نوشته ها ،موبایل و سایر وسائل شخصی آنها را ضبط و با خود بردند.

مامورین وزارت اطلاعات در مقابل اعتراض یکی از اعضای خانواده نسبت به برخورهای وحشیانه یورش بردند و با او برخورد وحشیانه ای نمودند.

هنگامی که خانواده ترمسی از آنها علت یورش و دستگیری را جویا شدند به آنها گفته شد که خانم مهدودی و فرزندش قصد مسافرت به آلمان و ارتباط با سازمان مجاهدین را دارند.که کذب محض بود

خانواده ترمسی از زمان دستگیری عزیزانشان برای اطلاع یافتن از محل بازداشت و شرایط و وضعیت آنها به پلیس امنیت ،اطلاعات و امنیت،دادسرای انقلاب و زندان اوین مراجعه کردند ولی هیچگونه پاسخی تا به حال به آنها داده نشده است.

خانم ژیلا مهدوی همراه با مادرانی که فرزندانشان برای آزادی مردم ایران جان باخته بودند و یا در شکنجه گاه ها و زندانها در اسارت بسر می بردند تلاش می کرد که فرزندش حسام ترمسی آزاد شود و همچنین آمرین و عاملین این جنایتها به میز محاکمه کشانده شوند.او همچنین همراه با مادران عزادار نسبت به کشتارها و دستگیری فرزندانشان در پارک لاله تهران اقدام به اعتراضات مسالمت آمیز می نمودند.خانم مهدوی در جریان دستگیریهای گسترده سال گذشته همراه با 29 نفر از مادران عزدار در پارک لاله دستگیر شد و چندین روز در زندان اوین محبوس بود ولی با اعتراضات گسترده بین المللی و داخلی وادار به آزادی آنها شدد.

فرزند خانم مهدوی حسام ترمسی پس از طی محکومیت غیر انسانی و غیر قانونی آزاد شد اما مامورین وزارت اطلاعات برای انتقام گیری از این خانواده غروب هنگام وقتی که حسام از کار به منزلشان باز می گشت مورد هجوم دونفر موتورسوار قرار گرفت و با ضربات چاقوی آغشته به زهر کشنده و نامشخص مجروح شد و تا آستانه مرگ پیش رفت که با تلاش و کوشش پزشکان نجات یافت و تاکنون در حال درمان می باشد.خانم ژیلا مهدوی در طی این مدت تمام وقت خود را صرف نجات فرزندش می نمود و تقریبا دائم در بیمارستان در کنار فرزندش بود.

وزارت اطلاعات پس از یورش به منزل و دستگیری آنها اقدام به انتشار خبرهای دروغ و کلیشه ای که در اکثر سایتهای دولتی انتشار یافته است مبنی بر اینکه 4 نفر از مادران عزادار هنگام سفر به آلمان دستگیر شده اند،نمود تا عمل پلید و ضد انسانی خود را توجیه نماید.هدف از پخش این اخبار جعلی و دروغین برای به زیرشکنجه های وحشیانه فیزیکی و روحی بردن مادران غزادار دستگیر شده و وادرا کردن آنها به اعترافات تلویزیونی جهت پرونده سازی و صدور احکام غیر انسانی است.البته وزارت اطلاعات پیش دستی نموده است و در آن اخبار کذب منتشر شده اعلام کرده است که مادران عزادار دستگیر شد اعتراف نموده اند.

مادران عزادار دستگیر شد در معرض خطر جدی شکنجه های قرون وسطایی ماموران وزارت اطلاعات قرار دارند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش شبانه به منازل و دستگیری و انتقال به نقاط نامعلوم و پخش خبرهای کلیشه ای و دروغین علیه مادرانی که تنها جرمشان خواستار اجرای عدالت بودند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگران زنان و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط مادران عزادار می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

22 مهر 1389 برابر با 14 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه زنان، دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: