۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانی سیاسی افشین بایمانی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"بازجویان وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی جدید علیه زندانی سیاسی افشین بایمانی دارند.

در پی پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانی سیاسی افشین بایمانی روز دوشنبه 3 آبان ماه او را از سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی به دادیاری ناظر بر زندان منتقل گردند. دادیار مزبور به او اتهام توهین به مقدسات را نسبت داد و او را تهدید کردند که به 5 سال زندان محکوم خواهند کرد.

در حالی چنین پرونده سازی و اتهام سازی علیه این زندانی سیاسی صورت می گیرد که زندانی سیاسی افشین بایمانی نسبت به برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان اعتراض نموده بود و دادیار ناظر بر زندان سعی دارد که اعتراض به اعمال ضدبشری این دو فرد که روزانه موجب قتل وشکنجه کردن زندانیان بی دفاع می شود را افراد مقدس بنامد و اعتراض به این 2 جنایتکار را توهین به مقدسات عنوان کند.

زندانی سیاسی افشین بایمانی 11 مهرماه در اعتراض به برخوردهای وحشیانه کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج با توهین و برخورهای وحشیانه به سلولهای انفرادی بند1 معروف به سگ دونی منتقل گردید.او در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی آنها قرار گرفت.

بازجویان وزارت اطلاعات تا به حال علیه زندانیان سیاسی منصور رادپور و منصور اسالو اقدام به پرونده سازی نمودند و آنها را به 5 و 1 سال زندان محکوم کردند. این یکی از شیوه های سرکوب زندانیان سیاسی که در حال طی محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود می باشند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،پرونده سازی جدید بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی برای صدور احکام غیر قانونی و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

04 آبان 1389 برابر با 26 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: