۱۳۸۹ مهر ۲۰, سه‌شنبه

یورش وحشیانه گارد زندان و ضرب و جرح زندانیان بی دفاع


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"یورش گارد زندان به زندانیان بی دفاع بند 5 زندان گوهردشت کرج و ضرب وجرح وحشیانه آنها که منجر به زخمی شدن تعدادی از زندانیان گردید.

روز دوشنبه 19 مهر ماه حوالی ساعت 09:30 صبح گارد زندان به درون بند 5 زندان گوهردشت کرج یورش برد و زندانیان بی دفاع را آماج باتونهای خود قرار داد در اثر این یورش وحشیانه تعدادی از زندانیان زخمی شدند.یکی از زندانیان که وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفت فرهنگ پور منصوری بود. او در اثر ضربات باتون از ناحیه دست و پا زخمی گردید و سایر اعضای بدنش کبود شد.ناصر زعیم فرمانده گارد، زندانی فرهنگ پور منصوری را تهدید به قتل نمود. یورش به زندانیان و ضرب و جرح آنها تا ساعت 12:00 ادامه داشت.

زندانیان دیگری هم مورد ضرب وشتم مامورین گارد زندان قرار گرفتند که نام های آنها به قرار زیر می باشد،محسن جهان لو،سیاوش بندلو،هادی بندلو و تعداد دیگری از زندانیان می باشند.

گارد زندان همچنین وسایل شخصی زندانیان را تخریب نمودند و مقداری از آنها را آبا خود بردند. در این یورش وحشیانه نزدیگ به 30 نفر از افراد گارد شرکت داشتند نام فردی که فرماندهی گارد را به عهده داشت ناصر زعیم بود.این یورش وحشیانه تحت نظر کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان صورت گرفت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع و اسیر و مورد ضرب وشتم قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در زندانهای ولی فقیه در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

20 مهر 1389 برابر با 12 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: