۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

شکنجه وحشیانه زندانی سیاسی افشین بایمانی در سلولهای انفرادی معروف به سگدونی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی افشین بایمانی در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج معروف به سگدونی تحت شکنجه های شدید جسمی پاسداربندها قرار دارد.

زندانی سیاسی افشین بایمانی 11 مهرماه در اعتراض به برخوردهای وحشیانه کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج با توهین و برخورهای وحشیانه به سلولهای انفرادی بند1 معروف به سگ دونی منتقل گردید.

کرمانی و فرجی همراه با افسر نگهبان پاسدار میرزا آقایی و پاسداربند زینلی ،زندانی سیاسی افشین بایمانی را با پابند ،دست بند و چشم بند به اتاق شکنجه بردند و او را برای مدتی طولانی با باتونهای برقی و معمولی و شوکر مورد شکنجه های جسمی قرار دادند در اتاق شکنجه همچنین علی محمدی معاون زندان گوهردشت کرج و از مجریان قتل عامهای دهۀ 60 و بخصوص سال 67حضور داشت و اورا مورد شکنجه روحی قرار می داد.پس از شکنجه های وحشیانه جسمی او را به سلولی که دارای شرایط طاقت فرسا است منتقل نمودند.

پاسداربندهای سلولهای انفرادی به زندانی سیاسی افشین بایمانی اجازه ندادن که لباس و وسایل شخصی اش را با خود ببرد و او از زمان انتقال به سلولهای انفرادی فقط لباسی که بر تن داشت را دارد.پاسداربندها غذای او را به حداقل تقلیل نموده اند و استفاده از سرویسهای بهداشتی را 3 بار در 24 ساعت کاهش داده اند. پاسخ پاسداربندها در مقابل اعتراضات این زندانی سیاسی نسبت به شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی با ضربات باتون داده می شود.

کسانی که دستور انتقال و در شکنجه این زندانی سیاسی نقش مستقیم دارند عبارتند از علی حاج کاظم و علی محمدی رئیس و معاون زندان و کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان می باشند

لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی افشین بایمانی در سال 1379 هنگامی که با برادرش در استان خوزستان عازم سفر بود در یک ایستگاه بازرسی میان راه در حالی که توقف کرده بودند پاسداران آنها را به رگبار گلوله بستند. برادرش زنده یاد مهدی بایمانی در دم جان باخت و او زخمی گردید.مامورین وزارت اطلاعات او را دستگیر و به شکنجه گاه منتقل کردند سپس همسر باردارش را دستگیر نمودند و برای مدتی طولانی در بازداشت نگه داشتند.زندانی سیاسی افشین بایمانی ابتدا به دلیل هواداری برادرش و خودش به سازمان مجاهدین خلق محکوم به اعدام شد ولی پس از اعتراضات گسترده بین المللی حکم اعدام او به حبس ابد تبدیل یافت. او ابتدا در زندان اوین در بازداشت بسر می برد ولی بعد از مدتی از زندان اوین به زندان گوهردشت کرج تبعید شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال زندانی سیاسی افشین بایمانی به شکنجه گاه بند 1 زندان گوهردشت کرج و مورد شکنجه های وحشیانه قرار دادن او که در حال طی محکومیت غیرقانونی و غیر انسانی خود می باشد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

28 مهر 1389 برابر با 20 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net


http://hrdai.blogspot.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: