۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

خوداری سازمان تامین اجتماعی از تمدید و تعویض دفترچه های درمانی کارکنان شرکت واحد

بنابه گزارشات رسیده به"فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" سازمان تامین اجتماعی از تمدید و تعویض دفترچه های درمانی کارکنان شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه خوداری می کند.

نزدیگ به 2 ماه است که کارفرما (شرکت واحد) از واریز کردن حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی خوداری می کند. طبق قراردادهای موجود شرکت واحد و کارکنان موظف هستند که 30% از حقوق کارکنان را به سازمان تامین اجتماعی جهت بیمه های درمانی پرداخت نمایند که از آن مبلغ 23% توسط کارفرما (شرکت واحد) و 7% آن توسط کارکنان باید تامین شود.

در طی این مدت مبلغ 7% از حقوق کارگران توسط کارفرما (شرکت واحد) کاسته شد اما این مبالغ هنوز به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نگردید.

در روزهای اخیر کارکنان شرکت واحد برای تعویض و تمدید تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی به کارگزارهای شعبه 4 و 23 مراجعه کرده اند، آنها از تمدید و تعویض دفترچه ها خوداری کرده اند. این مسئله باعث شده است که کارکنان شرکت واحد نتوانند از بیمه درمانی خود استفاده نمایند.

کارکنانی که سازمان تامین اجتماعی از تمدید و تعویض دفترچه های درمانی آنها خوداری می کنند باعث ایجاد مشکلاتی درمانی برای آنها شده است. این مسئله همچنین باعث ایجاد اعتراضاتی در بین کارکنان گردیده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

16 مهر 1389 برابر با 8 اکتبر 2010

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: