۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

بی خبری از وضعیت و شرایط دانشجوی زندانی شبنم مددزاده


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" هشت روز است که از وضعیت و شرایط دانشجوی زندانی شبنم مددزاده هیچ خبری در دست نیست و مراجعات مکرر خانواده اش برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط فرزندشان تا به حال بی نتیجه بوده است.

دانشجوی زندانی شبنم مددزاده در اعتراض به دستگیری خانم ستوده یکی از وکلایش و ادامه بازداشت آقای اولیایی فر با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن دستگیری و ادامه بازداشت آنها اقدام به اعتصاب غذا نمود.

او 22 مهرماه به اطلاعات زندان و دفتر علی محمدی معاون زندان برده شد و پس از تهدید به تبعید و تحت فشار قرار دادن وی، او را ممنوع الملاقات و ممنوع تماس نمودند و از آن تاریخ تاکنون از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.گزارشهای تایید نشده ای حاکی از آن است که او در اعتراض به ایجاد محدودیتهای غیر انسانی اقدام به اعتصاب غذا نموده است.

لازم به یادآوری است دانشجوی زندانی شبنم مددزاده در تاریخ اول اسفند 87 در مسیر دانشگاه توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین شکنجه گاه بازجویان وزارت اطلاعات منتقل شد او به مدت 8 ماه در بند مخوف 209 که 3 ماه آن را در سلولهای انفرادی بسر برد. خانم مددزاده در طی مدت بازداشتش در این شکنجه گاه تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی و ارجاع آن به شعبه 28 دادگاه انقلاب که رئیس آن فردی به نام محمدمقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون مرگ زندانیان سیاسی سال 1367 می باشد داده شد. این فرد خانم مددزاده را به 5 سال زندان همراه با تبعید محکوم کرد.او در حال حاضر در بند زنان زندان گوهردشت در بازداشت بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی که در حال طی محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود می باشند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 مهر 1389 برابر با 22 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: