۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

بی خبری از وضعیت و شرایط وبلاگ نویس زندانی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بیش از 4 هفته است که از وضعیت و شرایط وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری هیچ خبری در دست نیست .

وبلاگ نویس زندانی محمد رضا پور شجری 21 شهریور ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد. از وضعیت و شرایط وبلاگ نویس زندانی از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری در دست نیست.آقای پورشجری در هفته های اول دستگیریش حداقل 2 بار از سلولهای انفرادی بند سپاه به بهداری زندان منتقل شده است.گفته می شود علت انتقال او به بهداری بدلیل شکنجه هایی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه وی بکار برده اند می باشد.

از طرفی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات دختر او را که ساکن شهر مشهد است تلفنی به اداره اطلاعات مشهد احضار کرده اند. آنها در تماس تلفنی با دختر آقای پورشجری تاکید کرده اند که از احضار و مراجعه اش به اداره اطلاعات هیچ کسی حتی خانواده اش نباید مطلع شود.احضار او در روز تعطیل صورت گرفته است.مامورین وزارت اطلاعات برای تشدید فشارهای روحی علیه این خانواده منزل آنها را زیر نظر دارند.

مراجعات مستمر خانواده پورشجری به دادگاه انقلاب و بند سپاه زندان گوهردشت کرج برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط آقای پور شجری تا به حال بدون نتیجه باقی مانده است.

فردی به نام محبی از مسئولین اداره اطلاعات شهر کرج که از بازجویان و شکنجه گران بند سپاه می باشد که در دستگیری و شکنجه زندانیان سیاسی ،وبلاگ نویسان،فعالین دانشجویی،دارویش ، فعالین کارگری ، فعالین زنان و دستگیر شدگان اعتراضات سال گذشته نقش کلیدی دارد و از جنایتکاران علیه بشریت می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل ،دستگیری ،قرار دادن دستگیرشدگان در سلولهای انفرادی و شکنجه روحی و جسمی وبلاگ نویس زندانی را محکوم می کند و از گزارشگران بدون مرز و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی این وبلاگ نویس زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

19 مهر 1389 برابر با 11 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگران بدون مرز

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: