۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

قصد بازجویان وزارت اطلاعات برای پرونده سازی علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات قصد پرونده سازی علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی را دارند.

روز دوشنبه 3 آبان ماه زندانی سیاسی ارژنگ داودی برای محاکمه به دادگاه انقلاب منتقل شد ولی بنابه دلیل نامعلومی از میان راه او را بازگرداند و دادگاه وی را به زمان دیگری موکول کردند.هنگام بازگشت از دادگاه انقلاب منشی علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج خطاب به آقای داودی گفت :شما بر علیه علی حاج کاظم شکایت کرده اید و این کار عواقبی دارد.

بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی جدید قصد دارند که محکومیت جدیدی علیه او بکار ببرند. اتهاماتی که به آقای داودی نسبت داده شد عبارتند از؛ توهین به مقامات مملکتی،اخلال در نظم زندان و غیره می باشد.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی مدتی پیش در اعتراض به رفتارها و برخوردها و محدودیتها غیر انسانی 74 روز در اعتصاب غذا بسر برد و یکی از خواسته های او رسیدگی به شکایتی که علیه علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج کرده بود می باشد.آقای داودی پس از برآورده شدن خواسته هایش و از جمله رسیدگی به شکایت علیه علی حاج کاظم پیروزمندانه اقدام به پایان اعتصاب غذا نمود.

بازجویان وزارت اطلاعات حتی علیه زندانیان سیاسی که در اسارت بسر می برند اقدام به پرونده سازی و صدور حکم می نمایند تا به حال علیه منصور رادپور،منصور اسالو و افشین بایمانی اقدام به پرونده سازی نمودند و محکومیتهای غیر قانونی و غیر انسانی علیه آنها بکار برده اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی که در اسارت بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

05 آبان 1389 برابر با 27 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: