۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

بازجویی و تهدید دانشجوی زندانی مهدیه گلرو توسط نماینده دادستان

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز شنبه 10 مهر ماه دانشجویی زندانی مهدیه گلرو به دفتر رئیس بند زنان زندان اوین برده شد و توسط نماینده دادستان و فردی بنام خانم رضایی رئیس بند زنان به مدت 2 ساعت مورد بازجویی و تحت فشار قرار گرفت.

نماینده دادستان که در دفتر رئیس بند زنان زندان اوین حاضر شده بود ابتدا خانم گلرو را مورد تهدید و تحت فشار قرار داد که نباید شرایط و وضعیت خود و همبندیانش را به بیرون از زندان منتقل کند.این فرد هنگامی که تهدیداتش کارساز نشد با وقاحت تمام و عجز و ناتوانی از خانم گلرو می خواست که اعلام ندامت نماید و از نظام حمایت کند که با واکنش قاطع خانم گلرو مواجه شد و به او گفت : من را بی گناه از تحصیل محروم کرده اید،به منزلمان یورش بردید و من و همسرم را بازداشت و در سلولهای انفرادی قرار داده اید و همچنین حکم سنگینی علیه من به اجرا گذاشته اید.حال باید پرسید کی باید تقاضای ندامت کند؟

بازجویی، تهدید و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی علیه زنان زندانی سیاسی بصورت مستمر ادامه دارد.

در حال حاضر دانشجوی زندانی مهدیه گلرو از ناراحتی حاد معده و روده رنج می برد ولی تا به حال از درمان جدی وی خوداری کرده اند.

لازم به یاد آوری است دانشجوی زندانی مهدیه گلرو و همسرش وحید لعلی پور با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلشان در 12 آذر ماه 88 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند مخوف 209 منتقل شدند .خانم گلرو در شعبه 26 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام پیر عباسی محاکمه شد و حکم صادره به تایید شعبه 54 تجدید نظر که به دو سال زندان محکوم شده بود رسید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تهدید و بازجویی زندانیان سیاسی که در حال طی محکومیت غیر قانونی و غیر انسانی خود هستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر،گزارشگر ویژه زنان و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

11 مهر 1389 برابر با 3 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: