۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

محروم کردن زنان زندانی سیاسی زندان اوین از آب آشامیدنی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بند 2 زنان زندان اوین بیش از24 ساعت است که از داشتن آب آشامیدنی محروم هستند و زنان زندانی سیاسی ،عادی و کودکان شیرخوار در شرایط حادی بهداشتی قرار دارند.

آب بند 2 زنان زندان اوین بیش از24 ساعت است که قطع می باشد. در این بند زندانیان سیاسی زن در اسارت بسر می برند.قطعی آب باعث شده است که زنان زندانی به سختی به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کنند. قطع شدن آب همچنین باعث ایجاد مشکلات حاد بهداشتی شده است و تعدادی از زندانیان در اثر حاد شدن وضعیت بهداشتی این بند دچار اسهال و حالت تهوع شده اند.

در بند2 زنان زندان اوین تعدادی نوزاد شیرخوار و کودکان زیر 2 سال که همراه با مادرانشان زندانی هستند نگهداری می شوند . قطعی آب باعث حاد شدن وضعیت بهداشتی کودکان و مادران آنها گردیده است.

مراجعه و اعتراضات مکرر زنان زندانیان سیاسی و سایر زندانیان تا به حال بی نتیجه بوده است . رئیس بند پاسداری بنام خانم رضایی از پاسخ دادن و حل مشکل حاد آنها خوداری می کند . در صورت ادامه یافتن قطعی آب می تواند باعث شیوع بیماریهای مختلف دراین بند شود و جان زندانیان را در معرض خطر قرار دهد.

آب مصرفی بند زنان از چاه های که در زندان اوین حفر شده است تامین می شود. این آب غیر بهداشتی است و باعث مشکلات حاد کلیوی و غیره برای زندانیان سیاسی و سایر زندانیان گردیده است.

در حال حاضر فقط در بند زنان زندان اوین 20 زن زندانی سیاسی در بازداشت بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانیان سیاسی نازیلا دشتی، عاطفه نبوی ،مهدیه گلرو ، زهراجباری ،فرح واضحان ،کبری زاغه دوست ، عالیه اقدام دوست ، صبا رضوانی ،هنگامه شهیدی ،بهاره هدایت ،پروین جواد زاده ،ریحانه حاج ابراهیم دباغ ،سوسن تریانیان ، منیژه صفر الهی ، فاطمه خرم جو، مطهره بهرامی حقیقی، عذرا سادات قاضی میر سعید، کفایت ملک محمدی، فاطمه رهنما

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قطع آب نوشیدنی برای مدت طولانی علیه زنان زندانیان سیاسی ، عادی و کودکان شیر خوار بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

11 مهر 1389 برابر با 3 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: