۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

جان یک زندانی در شکنجه گاه بند1 معروف به سگدونی در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"جان زندانی رضا جلال شریعت در سلولهای انفرادی شکنجه گاه بند 1 در معرض خطر جدی قرار دارد.

روز جمعه حوالی ساعت 20:30 یکی از پاسداربندها که از شکنجه گران سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت معروف به سگدونی است به زندانی رضا جلال شریعت حمل می کند و او را مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار می دهد.سایر زندانیان برای نجات جان این زندانی دخالت می کنند که منجر به درگیری با این پاسدار بند می شود.زندانیان سالن 1 بند1 زندان گوهردشت پاسداربند شکنجه گر که مورد نفرت زندانیان می باشد را گوشمالی می دهند بحدی که او را به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل می شود.

پس از این درگیری، گرامی مدیر داخلی زندان و پیرایش افسر جانشین خواستار تحویل دادن زندانی رضا جلال شریعت به آنها بودند ولی زندانیان بند 1 از این کار خوداری می کردند.گرامی و پیرایش زندانیان را تهدید به وارد کردن گارد زندان و مورد ضرب وشتم قرار دادن آنها نمودند.

زندانی رضا جلال شریعت برای پیشگیری از یورش گارد به همبندیانش خود را تسلیم آنها نمود. لحظاتی بعد زندانی جلال شریعت به سلولهای انفرادی شکنجه گاه بند 1 برده شد و مدتی پس از آن صدای زجه و فریادهای این زندانی در اثر شکنجه های وحشیانه به گوش همبندیانش می رسید .

پس از انتقال این زندانی به شکنجه گاه سالن 2 بند 1 علاوه بر حضور گرامی و پیرایش ،کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان در شکنجه گاه حاضر شدند. در شکنجه این زندانی علاوه بر افراد فوق افسر پاسدار میرزا آقایی و زینلی که از شکنجه گران این بند هستند شرکت داشتند.

خطر قتل این زندانی بسیار جدی است.

پاسدار مزبور از تیم شکنجه گرانی است که از افراد زیر تشکیل شده است افسر پاسدار میرزا آقایی و پاسداربند زینلی می باشند که شکنجه زندانیان در سلولهای انفرادی بند 1 را به عهده دارند. این افراد از شکنجه های مانند تجاوز جنسی،استعمال باتون،شکستن دست و پای زندانی و شکنجه های متعدد دیگر را بکار می برند.

رضا جلال شریعت 25 ساله و به اتهام قتل در زندان بسر می برد او مورد احترام زندانیان است و در مقابل ظلم و بی عدالتی همیشه اعتراض نموده است و این مسئله باعث خشم پاسداربندها است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،نسبت به قتل این زندان بی دفاع در زیر شکنجه های قرون وسطایی هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای نجات جان این زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

18 مهر 1389 برابر با 10 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: