۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

آلودگی و قطع آب زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"آب زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین در طی چند روز گذشته اکثر اوقات قطع می باشد و زمانهای که آب وصل می شود گل آلود و غیر قابل شرب است.

در راستای تشدید فشارها و اذیت وآزارهای و ایجاد محدویتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین، در طی چند روز گذشته زندانیان سیاسی تقریبا از داشتن آب محروم بودند .آب نوشیدنی این بند در طی روز اکثرا قطع می باشد و زمانهایی که آب وصل می شود به حدی گل آلود است که قابل نوشیدن نیست.قطع آب همچنین باعث ایجاد مشکلات جدی بهداشتی در بند شده است.

لازم به یاد آوری است که آب مصرفی زندانیان زندان اوین از چاه های حفره شده که آلوده می باشد تامین می شود. این مسئله باعث ایجاد ناراحتیهای حاد کلیوی و گوارشی برای زندانیان شده است.

از طرفی دیگر زندانیان سیاسی از داشتن آب گرم برای استحمام محروم هستند و ناچارند که با آب سرد استحمام نمایند.این محدودیت غیر انسانی مدتها است که علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شد.

علاوه بر شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی فوق ،زندانیان سیاسی بند 350 چند ماه است که از داشتن تماس تلفنی با خانواده های خود محروم هستند. این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای خانواده های که در شهرستانها زندگی می کنند شده است .همچنین خانواده هایی که عزیزانشان محکوم به اعدام و در این بند زندانی هستند عدم داشتن تماس باعث ایجاد نگرانی شدید آنها گردید.

تصمیم گیری برای ایجاد شرایط طاقت فرسا و محدودیتهای غیر انسانی برای زندانیان سیاسی بدستور ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و توسط بازجویان وزارت اطلاعات، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران ، صداقت رئیس زندان اوین و بزرگ نیا رئیس بند 350 که معروف به جلاد بند 350 است به اجرا گذاشته می شود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط طاقت فرسا و محدودیتهای غیر انسانی که توسط ولی فقیه علی خامنه ای تصمیم گیری می شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

19 مهر 1389 برابر با 11 اکتبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

.

هیچ نظری موجود نیست: