۱۳۹۲ مهر ۲۰, شنبه

تجمع واعتراضات گسترده مردم بندرعباس و دستگیری تعدادی از آنها در مقابل استانداری



بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران» طی روزهای پنجشنبه و جمعه مردم بندرعباس در اعتراض به سیاست های غیرمردمی علیه مردم این استان مقابل استانداری تجمع کردند و دست به اعتراضات گسترده زدند. 
در طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهرماه مردم بندرعباس تجمع گسترده ای  در مقابل استانداری برگزار کردند .آنها برعلیه استاندار و امام جمعه شهر شعارهایی سردادند و وقتی که با اعمال تحریک آمیز مامورین مستقردر مقابل استانداری و عدم پاسخگویی مسئولین  مواجه شدند  ، مردم برای نشان دادن اعتراض خود  قصد حرکت به درون ساختمان استانداری را داشتند که منجر به درگیری بین معترضین و مامورین شد.
مردم معترض بندرعباس نسبت به جدایی بخشهایی از این استان اعتراض دارند و خواهان برکناری استاندار که فردی به نام عزیزی است که از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران است و همچنین امام جمعه بندرعباس به نام نعیم آبادی هستند. آنها همچنین نسبت به فقر، بیکاری، گرانی سرسام آور و مقامات فاسد استان معترض هستند.
در جریان این تجمعات و اعتراضات گسترده تعدادی از مردم دستگیر و به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات بندرعباس و  بازداشتگاه نیروی انتظامی منتقل شدند که هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست. علیرغم سرکوب ، دستگیری ،اوضاع شهر بندرعباس همچنان بحرانی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران از خواسته های به حق مردم بندرعباس حمایت می کند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۲۰مهر۱۳۹۲ برابر با ۱۲ اکتبر۲۰۱۳


info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: