۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

بازجویان وزارت اطلاعات در آخرین لحظات مانع انجام عمل جراحی یک زندانی سیاسی شدند.



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  بازاری زندانی  محمد بنازاده امیر خیزی که از بیماری پروستات شدید رنج می برد پس از مدت ها پیگیری  خانواده برای درمان وی با هزینه شخصی خودشان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد اما در آخرین لحظات بازجویان وزارت اطلاعات مانع انجام عمل جراحی وی شدند.
روز یکشنبه ۱۴ مهرماه بازاری زندانی   محمد بنازاده امیر خیزی  ۶۷ ساله که از بیماری پروستات شدیدا رنج می برد و نیاز به عمل جراحی داشت با دست بند و پابند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.  در بیمارستان جهت عمل جراحی نیاز به انجام آزمایشهای لازم بود و می بایست ابتدا دست بند و پابند وی را باز می کردند تا او قادر به بیرون آوردن لباسهایش و انجام این آزمایشات شود. اما یکی از پاسدار بندهای  همراه وی   بنام مرتضی قاسمی از باز کردن دستبند و پابند این زندانی سیاسی خوداری نمود و به کادر پزشکی به دروغ گفت که کلیدها در زندان جا مانده است.پاسدار مرتضی قاسمی رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی با این زندانی سیاسی داشت که باعث خشم آقای امیر خیزی و کادر پزشکی بیمارستان سینا گردید.
نهایتا این پاسداربند  از باز کردن دست بند و پابند این زندانی سیاسی سر باز زد و کادر پزشکی بیمارستان نتوانستند آزمایشات لازم را از وی بگیرند  و این زندانی سیاسی بدون انجام عمل جراحی مجددا به زندان بازگردانده شد.
بازاری زندانی  محمد بنازاده امیر خیزی مدتها است که از بیماری پروستات رنج می برد و خانواده وی با پیگیریهای مستمر و طولانی مدت  مدتی پیش توانستند موافقت معاون دادستان تهران به نام خدابخش را جهت انتقال وی به بیمارستان سینا و انجام عمل جراحی را بدست آورده بودند .تمامی هزینه عمل جراحی را خانواده به عهده گرفته بود.
لازم به یادآوری است که  بازاری زندانی  محمد بنازاده امیر خیزی ۶۷ ساله در آذرماه ۸۸ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و نزدیک به ۲ سال در بند ۲۰۹ زندانی بود و سپس به  زندان مخوف گوهردشت کرج منتقل گردید. زندانی سیاسی کبری بنازاده امیر خیزی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰  خواهر ایشان در حال حاضر در بند زنان زندان اوین زندانی می باشد.آنها به دلیل حضور فرزندانشان در لیبرتی عراق زندانی می باشند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ممانعت از انجام عمل جراحی توسط بازجویان وزارت اطلاعات در آخرین لحظات را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات به دادگاه های جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۱۵ مهر۱۳۹۲ برابر با ۰۷ اکتبر ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: