۱۳۹۲ آبان ۸, چهارشنبه

ایوب بهرام زهی یکی از زندانیان سیاسی تبعیدی هموطن بلوچ که در زندان همدان اعدام شد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی که مدتها در آستانه مرگ بود به دلیل عدم درمان با تحمل درد و رنج فراوان  در زندان جان باخت.
روز یکشنبه ۵ آبان ماه زندانی اکبر عبدی ۴۲ ساله پس از تحمل نزدیگ به ۲ هفته درد و رنجهای جانکاه در سلولهای سرد و تاریک ولی فقیه جان باخت و برگ دیگری بر پرونده قطور جرم و جنایت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای افزوده شد.
روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه  به دلیل وخامت شدید وضعیت جسمی این زندانی  و در آستانه مرگ قرار گرفتن وی، همبندیانش با تلاش زیاد او را به بهداری زندان منتقل کردند ولی علیرغم وضعیت وخیم این زندانی از پذیرش و درمان  او  خوداری کردند و همبندیانش به ناچار او را مجددا به سلولش در بند ۱۰ زندان مرکزی  بندرعباس بازگرداند.
زندانی اکبرعبدی بیش از ۴ سال بود  که در زندان بسر می برد .
مرسلپور رئیس زندان بندرعباس که از بستگان قاسم سلیمانی فرمانده سپاه تروریستی قدس می باشد  علیرغم اینکه وضعیت این زندانی را به خوبی می دانست به این زندانی بی دفاع حتی اجازه نداد که به مرخصی استعلاجی برود تا زندگی اش  در کنار خانواده اش به پایان برسد و این همه درد و رنج های طاقت فرسا راتحمل ننمایید .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان این  زندانی که منجر به جان باختن وی شد را  محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۸ آبان۱۳۹۲ برابر با ۳۰ اکتبر۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: