۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

زندانیان سیاسی بلوچ از مراجع بین المللی خواستار قرار دادن مسئله نقض حقوق بشر درصدر مذاکراتشان شدند.



زندانیان سیاسی بلوچ طی نامه ای به دبیر کل ملل متحد، رئیس جمهور امریکا، خانم اشتون و مجلس سنا و نمایندگان امریکا خواهان قرار دادن مسئله نقض فحش حقوق بشر در صدر مذاکرات خود شدند.آنها در بخشهایی از نامه خود به جنایت علیه بشریت که بطور سیتماتیک علیه مردم بلوچستان ایران روا داشته می شود اشاره نمودند.این نامه جهت ارسال به مقامات فوق و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده استمتن نامه به قرار زیر می باشد:

بسم الله ارحمان الرحیم
با عرض سلام ،
ما زندانیان سیاسی بلوچ  زندان مرکزی زاهدان به اطلاع شما می خواهیم  برسانیم که از زمان رئیس جمهور شدن حسن روحانی شرایط  نقض حقوق بشر رو به وخامت بیشتری گذاشته است.فاصله زمانی اعدام های گروهی  در زندان کوتاهتر گشته و بر تعداد زندانیان اعدام شده افزوده شده است.خیلی از دوستان ما به دلیل آزادیخواهی و دمکراسی طلبی  اعدام شدند و تعداد دیگری در زندان زاهدان در انتظار اعدام بسر می برند.
تعداد ترور های جوانان بلوچ در سطح استان سیستان و بلوچستان توسط نیروهای حکومتی افزایش یافته است.
دستگیری رهبران مذهبی ما اهل سنت  شدت بیشتری به خود گرفته است وهر روز بر تعداد جوانانی بی گناهی که در سطح استان دستگیر می شوند افزوده می شود .آنها به مراکز اطلاعات سپاه پاسداران و اداره اطلاعات استان منتقل می شوند و شکنجه های مختلفی در این چند ساله بر ما رواداشته اند و هنوز هم ادامه دارد که به چند مورد از آن اشاره می کنیم؛
۱ ماه ها و حتی سالها در سلول انفرادی  نگه داشتن، ۲  کشیدن ناخن دست و پا،  ۳ بستن به تختی به نام معجزه و زدن ضربات مستمر  به کف پا تا جایی که گوشتهای کف پا پاره شده ، ۴ـ کلاه آهنی بر سر کردن و به برق وصل کردند، ۵-ـ لخت کردن و تهدید به تجاوز،  ۶ـ با دریل برقی پا را سوراخ کردن، ۷ـ توهین و دشنام دادن به زندانیان سیاسی. این موارد بخش کوچکی است از جنایت این نظام سلطه گر است.
تقاضای  ما زندانیان سیاسی بلوچ از رئیس جمهور اوباما ،خانم اشتون و کشورهای مذاکره کننده با این رژیم سلطه گر این است قبل از هر مسئله، مسئله حقوق بشر را به عنوان اولین مسئله در مذاکرات خود مطرح کنند و از آنها بخواهید تا دست از جنایت و ظلم و کشتن مردم ایران بردارند.
با تشکر جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان
مهر ماه ۱۳۹۲
امان الله ریگی ، حبیب الله  ریگی،ناصر ریگی ، عبدالواهب ریگی ، مهرالله ریگی ، جیهند ریگی ، خسرو ریگی ، محمد حسین ریگی ،رحیم ریگی ، عبدالغنی گنگوزه ای ، اسحاق کلکلی،... بمپوری، حامت وکالت ،نادر ملازهی، نوید شجاعی ،عبدالخالق... ، میثم چمدانی،بشیر احمد حسین زهی ،کریم بخش بلیدهی.

 رونوشت به:
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
 آقای اوباما رئیس جمهور امریکا
رهبران کشورهای عضو ۵+۱      
خانم اشتون رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا
 مجلس سنا و نمایندگان مردم امریکا

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: