۱۳۹۲ مهر ۲۸, یکشنبه

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان یورش وحشیانه به تجمع اعتراضی اهل یارسان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » و بنابه گفته منابع شرکت کننده در اعتراضات امروز نزدیگ به ۸۰ نفر از پیروان آیین یاری در مقابل مجلس دستگیر شدند.
صبح روز یکشنبه نزدیگ به ۴۰۰ نفر از پیروان آیین  یاری در اعتراض به سلب حقوق این آیین مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار به رسمیت شناختن حقوق خود شدند.آنها پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که بر روی یکی از آنها نوشته شده بود«ما جامعه یارسان خواهان حق شهروندی برابر مانند سایر هموطنان خود هستیم» علیرغم گذشت یک ساعت از تجمع اعتراضی آرام آنها بجای اینکه مجلس نشینان به خواسته های آنها گوش فرا دهند . نیروهای سرکوبگر با باتون و سایر ابزار سرکوب به آنها یورش بردند و آنها را مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار دادند.
نیروهای سرکربگر همچنین تعداد زیادی اتوبوس در محل پارک کرده بودند که ابتدا قصد داشتند  تمامی آنها را دستگیر کنند. اما بنابه گفته شرکت کنندگان  آنها نزدیگ به ۸۰ نفر را دستگیر کردند و ابتدا به آگاهی شاهپور و سپس به زندان اوین منتقل کردند . اسامی کسانی که تا این لحظه در بازداشتگاه شاهپور بسر می برند عبارتند از:عباس قیطاسی، حمید افشار، شاهرخ سائمیان،مجتبی فرهادی، پدرام خمسه، پرویز ایزدمنش، محمد زندی، سید بهمن هاشمی وبابک یاری.
 همچنین اسامی تعدادی از دستگیر شدگان امروز که به زندان اوین منتقل شدند به قرار زیر می باشند؛
فرید طاهری،فرید سلیمانی،حمیرا طاهری، بهزاد طاهریان، فریدون سپاسه،بهاره ندیمی ، افشار خالقی، آرمان علیون ، حمداله حق جویان، نوشاد طاهری،مهراب اسرافیلی، ابراهیم بذله،فرشید ندیمی، سیدحسین افضلی ، احسان نادری ،بهمن صبوری، داود عزیزی،حمدالله محمودی ، خلیل قزوینه، سید امیر بی باک، خیرالله حق جویان، سید رکن الدین شهریاری، سید امین عباسی، مسعود الماسی،   مرتضی رضوی ، سید کرم عباسی و می باشند .
از طرفی دیگر ۳ تن از آیین یاری به نام های سید احمد حسینی و سیاوش حیاتی و سید مهرداد مشعشعی  در درون مجلس مشغول گفتگو و مذاکره هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به تجمع اعتراضی پیروان آیین یاری در مقابل مجلس را محکوم می کند و از کمیسر عالی و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار دخالت برای آزادی بدون قید و شرط تمامی دستگیر شدگان امروز و به رسمیت شناختن حقوق این آیین است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۲۸مهر۱۳۹۲ برابر با ۲۰ اکتبر۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: