۱۳۹۲ مهر ۱۴, یکشنبه

محکومیت سنگین دانشجوی وبلاگ نویس زندانی مرتضی وفایی


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» وبلاگ نویس زندانی مرتضی وفایی و یکی از هموطنان اهل تسنن پس از ۷ ماه بازداشت در بازداشتگاه های اداره اطلاعات مشهد و جزیره قشم به بند زندانیان سیاسی بندرعباس منتقل شد.
روز یکشنبه ۱۴ مهرماه وبلاگ نویس زندانی مرتضی وفایی ۲۷ ساله دانشجوی ادبیات عرب دانشگاه آزاد قم و از شهروندان مشهد از بند قرنطینه زندان بندرعباس به بند زندانیان سیاسی این زندان  منتقل شد.
 دانشجوی وبلاگ نویس زندانی ،اول فروردین ماه با یورش مامورین اداره اطلاعات  مشهد  به منزلش دستگیر و به سلولهای انفرادی منتقل گردید او به مدت ۵ روز در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات مشهد تحت بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. سپس به اداره اطلاعات جزیره قشم که در آنجا یکی از دوستانش به نام ایوب آراسته فراز اهل تسنن زندانی بود منتقل شد و نزدیک به ۷ ماه در  اداره اطلاعات جزیره قشم توسط یکی از بازجویان اداره اطلاعات قشم  به نام روح الامینی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشت علیرغم گذشت چندین ماه از بازداشت وی هنوز آثار شکنجه بر سر و صورت این دانشجوی وبلاگ نویس زندانی عیان است .
دانشجوی وبلاگ نویس در دادگاه انقلاب به اتهام واهی تبلیغ علیه نظام  به ۲۱ ماه زندان محکوم شده است.
همچنین دوست این وبلاگ نویس زندانی به نام ایوب آراسته که از شهروندان جزیره قشم  واز هموطنان اهل سنت می باشد و بیش از ۷ ماه است که در زندان اداره اطلاعات جزیره قشم بسر می برد همچنان در بازداشت بازجویان وزارت اطلاعات می باشد.
شکنجه وبلاگ نویسان و دانشجویان و سایر اقشار مردم ایران در شکنجه گاه های ولی فقیه آخوند علی خامنه ای بلا وقفه ادامه دارد. این در حالی است که آخوند فریبکار حسن روحانی منصوب ولی فقیه به ریاست جمهوری در شعارها و مصاحبه های تلویزیونی  خارج از کشور دم از تدبیر و اعتدال ، آزادی بیان و آزادی داشتن رسیورماهواره  حتی در روستاها می زند اما  در قوانین ولی فقیه هرکسی که رسیور ماهواره در منزل داشته باشد به جریمه های نقدی سنگین و بازداشت محکوم می شود  . خودش و وزیر خارجه حیله گرش می توانند در تویتر و فیس بوک حساب شخصی داشته باشند اما برای مردم ایران و جوانان داشتن چنین حساب هایی با دستگیری، شکنجه ، زندان و محکومیت همراه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری، نگهداری ۷ ماه در سلول انفرادی و شکنجه های غیر انسانی و صدور احکام سنگین علیه دانشجوی وبلاگ نویس زندانی  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و آخوند محمود علوی وزیر اطلاعات به دادگاه های جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۱۴ مهر۱۳۹۲ برابر با ۰۶ اکتبر ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: