۱۳۹۲ مهر ۱۹, جمعه

نامه ۲۶ زندانی محکوم به اعدام اهل سنت در زندانهای گوهردشت کرج و قزل حصار در روز جهانی علیه اعدام


بیست و شش زندانی محکوم به اعدام اهل سنت در روز جهانی علیه اعدام  طی نامه ای از تمامی سازمانهای بین المللی و حقوق بشری خواستار اقدامات جدی و فوری  برای لغو کردن حکم اعدامشان و پایان دادن به اذیت و آزار خانواده هایشان  شدند این نامه جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و انتشار در رسانه ها و  اطلاع عموم در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است متن نامه به قرار زیر می باشد:   
این نامه مظلومیت ما جوانان محکوم به اعدام  اهل سنت کرد ایران، که در روز مبارزه علیه اعدام به تمام سازمانهای بین المللی و حقوق بشری که می خواهیم با این نامه صدای مظلومیتمان را به تمام دنیا برسانیم تا آنهایی که یک کم وجدان و انسانیت دارند دست به کار شوند و جلوی این ناعدالتی ها، ظلم ها و اعدامها را بگیرند.
ما ۲۶ جوان زندانی محکوم به اعدام اهل سنت  که در زندانهای رجایی شهر و قزل حصار بسر می بریم.  بعد ازانتشارخبر  قصد اجرای حکم اعدام ما در  رسانه ها و واکنشهای بین المللی بطور موقت حکم مارا  متوقف کردند ولی در حال    متفرق کردن ما هستند تا بتوانند راحت ترنقشه های شوم و شیطانیشان را اجرا کنند و ما را در فضای خفا و بی دفاع اعدام کنند تا صدای ما به جایی نرسد.
در حال حاضر ۶ نفر ما  در زندان  قزل حصار در انتظار اجرای حکم اعدام هستیم که  به اسامی زیر می باشند؛  جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، حامد احمدی، کمال ملایی، سید هادی حسینی و صدیق محمدی که هر لحظه در خطر اجرای حکم اعدام قرار داریم به تازگی ۲ نفر از ما  را به انفرادی های اوین انتقال داده اند به اسامی کاوه ویسی و مختار رحیمی که هیچ خبری پس از ۲ هفته از آنها نیست . در تاریخ ۱۷ مهر ۵ نفر دیگر از دوستان ما که زیر حکم  اعدام قرار داشتند  تحت عنوان انتقال،  از سالن ۱۰ رجایی شهر خارج کردند نام های آنها بهروز شاه نظری، حامد ملکی، کاوه شریفی، آرش شریفی و شهرام احمدی که هیچ خبری از آنها در دسترس نیست و نیز تهدید کرده اند که بقیه را هم به زندانهای دیگر انتقال می کنند.
وقتی خانواده های ما زندانیان محکوم به اعدام چند بار جلودرب  دادستانی، رهبری، قوه قضاییه و رئیس جمهور نیز تحصن کرده بودند به آنها قول داده بودند که اذیتشان نکنند و پرونده های ما  را در یک دادگاه عادلانه رسیدگی کنند.  نه تنها دروغ بوده  بلکه دوباره خانواده  را به اطلاعات سنندج فراخوانده و آنها را تهدید کرده اند که اگر با رسانه ها ارتباط داشته باشید یا تحصنی دوباره داشته باشید شما  را مورد اذیت و آزار قرار می دهیم. و ما  را هم دارند به این صورت در زندانهای ایران متفرق می کنند و در بدترین شرایط روحی و روانی نگهداری می کنند.
 و حالا ما زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام   اهل سنت کردستان از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستاریم که نگذارند که این طوری خودمان و خانواده هایمان را مورد اذیت و آزار قرار بدهند و نقشه شومشان را برای اجرای حکم  اعدام در فضای سکوت عملی کنند.
از ما زندانیان عقیدتی اهل سنت  محکوم به اعدام دفاع کنید.
۲۶ زندانی عقیدتی  اهل سنت محکوم به اعدام
در زندانهای گوهردشت کرج و قزل حصار
مهر ۱۳۹۲
جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، حامد احمدی، کمال ملایی، سید هادی حسینی ، صدیق محمدی، امید پیوند ،ـشهرام احمدی، مختار رحیمی،  بهمن رحیمی،  فرزاد شاه نظری ،بهروز شاه نظری، کاوه شریفی ،محمد غریبی ، پوریا محمدی، حامد ملکی ،  احمد نصیری هانیس ، ادریس نعمتی ،کاوه ویسی ،محمدیاور رحیمی،آرش شریفی،عبدالرحمن سنگانی   


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: