۱۳۹۲ مهر ۱۳, شنبه

به گروگان گرفتن یکی از قهرمانان کشوری کاراته توسط بازجویان اطلاعات زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» بازجویان وزارت اطلاعات زاهدان اعضای خانواده  فعالین سیاسی  که نمی توانند دستگیر کنند، به گروگان می گیرد.
در حال حاضر ده ها نفر از مردم بلوچستان در اداره اطلاعات زاهدان و یا زندان مرکزی زاهدان بصورت گروگان  در بازداشت هستند برخی از آنها سالهاست که در گروگان مامورین وزارت اطلاعات بسر می برند. اخیرا حداقل ۳ نفر از جوانان بلوچ با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منازل آنها دستگیر و به گروگان برده شدند.یکی از این جوانان از قهرمانان کشوری کاراته می باشد که بیش از ۱۰۰ روز است که در گروگان بازجویان وزارت اطلاعات است.
 بازجویان وزارت اطلاعات در زاهدان به دلیل اینکه اعضای خانواده های این جوانان فعال سیاسی می باشند و  قادر به دستگیری آنها نیستند در یک اقدام ضد بشری دست به گروگان گیری این جوانان زده اند و آزادی آنها را مشروط به معرفی نمودن اعضای فعال سیاسی خانواده کرده اند.
اسامی ۳ جوانی که بیش از ۱۰۰ روز پیش به گروگان گرفته شده اند به قرار زیر می باشد:
۱ـ محمد امین عزیزی ۲۲ ساله بنابه گفته خانواده اش از قهرمانان کشوری کاراته می باشد که در حال حاضر در بند ۳ زندان زاهدان زندانی است.
۲ـ عبدالرحمان بلوچ ۲۱ ساله دانشجو که در حال حاضر در بند ۱ معروف به بند جوانان زندان زاهدان زندانی است.
۳ـ ناصر بلوچ ۴۰ ساله از اهالی نیک شهر چا بهار است و در بند ۳ زندان زاهدان زندانی می باشد.عبدالرحمان و ناصر برادرهستند.
این شیوه ضدبشری یکی از رویه های بازجویان ولی فقیه می باشد، در صورتی که موفق به دستگیری فرد مورد نظر خود نمی شوند اقدام به گروگانگیری سایر اعضای خانواده می نمایند و از این طریق به سرکوب غیر انسانی خود به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه ادامه می دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، گروگانگیری اعضای بی گناه خانواده ها در استان سیستان و بلوچستان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی مانند آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه و آخوند محمد علوی وزیر اطلاعات به دادگاه های جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
 ۱۳ مهر۱۳۹۲ برابر با ۰۵ اکتبر ۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

info@hrdai.net
www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: