۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

تجمع و اعترضات روزانه خانواده های دستگیر شدگان بندرعباس مقابل اداره اطلاعات این شهر


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران» خانواده های دستگیر شدگان در اعتراضات گسترده بندرعباس،روزانه مقابل  اداره اطلاعات بندرعباس تجمع کرده و خواستار آزادی عزیزانشان هستند.
در طی روزهای  گذشته تعداد زیادی از خانواده ها که عزیزانشان در جریان تجمع و  اعتراضات گسترده مردم  بندرعباس دستگیر شده اند در مقابل اداره اطلاعات بندرعباس واقع در خیابان شریعتی و محل بازداشت عزیزانشان تجمع می کنند و دست به اعتراض می زنند. آنها خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط عزیزانشان هستند.
بازجویان اداره اطلاعات بندرعباس بجای پاسخگویی و آزادی عزیزان آنها اقدام به توهین و تهدید خانواده می نمایند.  بر اثر تجمع و اعتراضات روزانه خانواده ها تعدادی از دستگیر شدگان  از جمله  حسین علیدوستی  روز گذشته آزاد شدند ولی هنوز تعداد بیشماری در بازداشت بازجویان اداره اطلاعات به سر می برند.دستگیر شدگان در حین بازداشت و انتقال به بازداشتگاه  و همچنین در مدت زمان نگهداری  در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه جسمی  و روحی بازجویان (شکنجه گران )قرار می گیرند.
گزارشها حاکی از آن است که نزدیک به ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دستگیر شده اند و هنوز تعداد زیادی از آنها در بازداشت بسر می برند.
در طی روزهای هفته گذشته  و جاری  مردم بندرعباس نسبت به جدا کردن پارسیان  از استان هرمزگان و سیاستهای سرکوبگرانه در این استان دست به تجمع و اعتراضات گسترده زده اند و خواستار تجدید نظر در تصمیم گیری جدایی پارسیان و برکناری استاندار و امام جمعه بندرعباس هستند . از آنجایی که رسانه های دولتی  از انعکاس و انتشار خبراعتراضات گسترده مردم بندرعباس خوداری می کنند ،مردم در مقابل دفتر رادیو و تلویزیون ولی فقیه که دائم در ایران مشغول انتشاراخبار کذب و نمایش اعدام ها و مروج جو خشونت،کینه ورزی، رعب و وحشت در جامعه است دست به اعتراض زدند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواست به حق خانواده های دستگیر شدگان مبنی بر آزادی عزیزانشان حمایت کرده و سرکوب وحشیانه مردم بندرعباس را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به دادگاه جنایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴مهر ۱۳۹۲ برابر با ۱۶ اکتبر۲۰۱۳


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: