۱۳۸۷ بهمن ۶, یکشنبه

زندانیان سیاسی علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند

بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین ،زندانیان سیاسی علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
در روزهای گذشته یکی از پاسداربندها بنام حسین اسدی زندانیان بند 350 را از سلولهای خود خارج کرد و به محوطه زندان منتقل نمود. او آنها را مدت طولانی در زیر برف و در معرض سوز سرمای شدید نگه داشت.حسین اسدی خطاب به زندانیان عادی که در زیر بارش برف و سرمای شدید از این رفتار غیر انسانی او به خشم آمده بودند گفت : علت اصلی اینکه شما ها را در زیر برف و سرما نگه داشته ایم، بودن زندانیان سیاسی در بند شما ها است آنها باعث این کار و مقصر هستند. حسین اسدی از این طریق سعی داشت که زندانیان عادی را علیه زندانیان سیاسی تحریک کند.
زندانیان سیاسی علی صارمی که از شرکت کنندگان در مراسم قتل عام 67 و محمد حسن فلاحیه زاده خبرنگار زندانی نسبت به این رفتار های ضد انسان او اعتراض نمودند که باعث اعتراضات گسترده در بین سایر زندانیان گردید و حسین اسدی ناچار به پایان داد به رفتار ضد بشری خود شد .
روز شنبه 5 بهمن ماه بزرگ نیا رئیس بند و از مجریان اعمال سرکوبگرانه وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی در بند 350 زندان اوین می باشد. آقای علی صارمی و محمد حسن فلاحیه زاده را ابتدا به دفتر خود فرآخواند و سپس به نقطه نامعلومی منتقل نمود.
از طرفی دیگر زندانیان سیاسی این بند علیرغم گذشت بیش از 3 ماه همچنان از ملاقات با خانواده های خود محروم هستند. بزرگ نیا در اقدامی سرکوبگرانۀ دیگر و برای هر چه بیشتر کردن فشار علیه زندانیان سیاسی ارتباطات آنها با خانواده هایشان را به حداقل رسانده است .
خانواده های زندانی سیاسی که روز شنبه 5 بهمن ماه برای ملاقات با عزیزانشان به زندان اوین مراجعه کرده بودند با برخوردهای توهین آمیز و غیر انسانی پاسدارانی که در سالن ملاقات بودند قرار گرفتند. یکی از پاسداران سالن ملاقات با فریاد کشیدن خطاب به خانواده های زندانیان سیاسی گفت: شما چرا برای ملاقات مراجعه می کنید به آنها ملاقات داده نخواهد شد.او سعی داشت با خانواده ها درگیری ایجاد نماید و آنها را تهدید به بازداشت کرد.زمانی که زندانیان سیاسی تحت فشارهای مختلفی قرار می گیرند رفتار های پاسداران سالن ملاقت با خانواده های زندانیان سیاسی به همان نسبت شدت می گیرد.
وزارت اطلاعات در ماه های اخیر دستور افزایش فشار و شکنجۀ روحی و طاقت فرسا را علیه زندانیان سیاسی صادر نموده است . این شکنجه ها توسط بزررگ نیا و پاسدار بندهایی مانند حسین اسدی که با شیوه های مختلف علیه زندانیان اسیر و بی دفاع به اجرا گذشته می شود. بزرگ نیا از شکنجه گران شناخته شده در زندان اوین می باشد و سابقه این فرد در شکنجه فعالین دانشجوئی و زندانیان سیاسی به بیش از 2 دهۀ پیش بر می گردد. این فرد به خاطر بکار بردن شکنجه های غیر انسانی و ضد بشری علیه دهها زندانی سیاسی، آنها اعلام آمادگی نمودند که به عنوان شهود در هر دادگاه بین المللی حاضر به ادای شهادت هستند اعمال و رفتار این فرد همانند بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی جنایت علیه بشریت محسوب می شود .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعمال شکنجه های ضد بشری ،انتقال به نقاط نامعلوم ،محروم کردن آنها از ملاقات با خانواده هایشان و عدم درمان زندانیان سیاسی را محکوم می کند. از طرفی دیگر تا به حال صدور فرآخوانها، بیانیه ها ومحکومیتهای سازمانهای حقوق بشری و بین المللی در برابر جنایتهای که روی میدهد نه تنها تاثیر نداشته است بلکه باعث رشد تصاعدی نقض حقوق بشر در ایران شده است. و راهی را جزء ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات اجرائی باقی نگذاشته است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
07 بهمن 1387 برابر با 26 ژانویه 2009

وضعیت زندانیان سیاسی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162020193



هیچ نظری موجود نیست: