۱۳۸۷ دی ۱۴, شنبه

داشجوی زندانی پس از 7 ماه در بند مخوف 209 به قرنطینه زندان اوین منتقل گردید



بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین، دانشجوی زندانی هود یازرلو پس از بیش از 7 ماه در بند مخوف 209 زندان اوین بودن که محل شکنجه زندانیان سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات است. روز یکشنبه 8 دی ماه به قرنطینه زندان اوین منتقل گردید.

دانشجوی زندانی از روز یکشنبه 8 دی ما تا به حال در قرنطینه زندان اوین بسر می برد.این درحالی است که در قرنطینه چندین برابر ظرفیتش زندانی جا داده شده است و در حال حاضر بیش از 170 زندانی در حال بازداشت موقت در آنجا بسر می برند. امکانات قرنطینه حداقل می باشد و برای تعداد کمی زندانی در نظر گرفته شده است.

هود یازرلو قبل از انتقال به قرنطینه زندان اوین در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین با شرایطی طاقت فرسا و غیر انسانی انتقال داده شده بود.سلولی که فاقد وسائل گرمایی و دریچه آن باز نگه داشته شده بود و امکانات پوششی را از او دریغ داشته بودند. در حالی که سوز سرمای شدید و چند درجه زیر صفر شرایطی بسا سخت برای او ایجاد کرده بودند.دانشجوی زندانی شرایط فوق را به مدت 22 روز تحمل نمود .

دانشجوی زندانی هود یازرلو در بدو دستگیری 37 روز در سلول انفرادی زندانی بود وضعیت بهداشتی سلول غیر قابل تحمل بود او در آنجا دچار ناراحتی حاد ریه گردید و در اثر این ناراحتی ریه اش عفونی شد بطوری که خلط های او آمیخته به خون بود.

ملاقاتها ی او بصورت کابینی و در حضور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گرفت. به او اجازه داده نمی شد که وضعیت و شرایط خودش را با خانواده اش در میان بگذارد وبازجو هنگام ملاقات در کنار او ایستاده است ودائم به او تذکر می دهد که این موضوع را نباید بگویی.همچنین برخورد بازجویان با خانواده آقای یازرلو هنگام ملاقاتهای کابینی امرانه و تهدید آمیزبود.

لازم به یادآوری است که دانشجوی زندانی هود یازرلو روز 4 خردادماه هنگامی که توسط فردی بنام پورسیف معروف به ضرغامی به دادگاه انقلاب فراخوانده شد و به دستور حسن زارع دهنوی بازداشت و به سلولهای انفرادی بند مخوف 209 منتقل گردید. علت دستگیر دانشجوی زندانی هود یازرلو مسافرت و همراهی کردن مادرش که بصورت قانونی به قرارگاه اشرف برای دیدن خاله اش که هیچگاه او را ندیده بود می باشد. او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند 209 در بازداشت بود تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار سید و رحمتی هستند قرار گرفت. بازجویان بارها به او تاکید کرده اند که برای انتقام گیری از خانواده اش او را به اینجا آورده اند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین علیه او پرونده ای ساخته اند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرستادند ،که توسط صلواتی رئیس این شعبه بر اساس قانون محاربه آقای یازرلو و مادرش خانم نازیلا دشتی را مورد محاکمه قرار دادند.

خانم دشتی در جریان قتل عام های زندانیان سیاسی سال 1367 خواهر و برادر خود را که بنام های فریبا دشتی و هود دشتی را از دست داده است. خانم نازیلا دشتی در دهۀ 1360 در حالی که باردار بودند همراه با همسرشان دکتر هانی یازرلو از فعالین سیاسی شناخته شده در ایران سالها در زندان بودن و حتی در آستانه اعدام قرار داشتند.

در بدو دستگیری هود یازرلو تعداد زیادی از شخصیتهای سیاسی،حقوقی،فرهنگی و کارگری ایران خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این دانشجوی در بند بودند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت غیر قانونی این دانشجوی زندانی را محکوم می کند.و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای آزادی فوری و بی قید وشرط این دانشجوی زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

14 دی 1387 برابر با 03 ژانویه 2009

وضعیت زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: