۱۳۸۷ بهمن ۵, شنبه

ادامه فشارهای غیر انسانی علیه دانشجوی زندانی هود یازرلو

بنابه گزارشات رسیده از بند 7 زندان اوین، دانشجوی زندانی هود یازرلو بدستور بازجویان وزارت اطلاعات و به بهانۀ اعتراض به وادار کردن زندانیان سیاسی به کار اجباری به بند 8 زندان اوین انتقال داده شد.
هود یازرلو دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین روز پنجشنبه 3 بهمن ماه به بهانۀ اعتراض به وادار کردن زندانیان سیاسی به کار اجباری به بند 8 زندان اوین منتقل گردید.این بند یکی از بدترین بندهای زندان اوین می باشد که تعداد زیادی از قاچافچیان مواد مخدر و معتادین در آن نگهداری می شوند.مواد مخدر به وفور در این بند یافت می شود و در سلولها آزادانه مصرف می شود. رئیس بند و پاسدار بندها که خود از وارد کنندگان مواد مخدر هستند. آنها مواد مخدر را در اختیار باندهای که زیر نظر رئیس بند عمل می کنند قرار می دهند تا آنرا به زندانیان بفروشند .مصرف مواد مخدر در سلولها به حدی است که زندانیان سیاسی در طی روز علیرغم سرمای زیاد ناچار هستند که در بیرون از سلولها بسر برند.
جوانانی که به دلایل مختلف دستگیر و به این بند منتقل می شوند به خاطر فشارهای زیاد رئیس بند و پاسداربندها آنها را به سوی مصرف مواد مخدر سوق می دهند.
دانشجوی زندانی از بدو دستگیری با همان لباسی بسر می برد که با آن دستگیر شده بود پاسدارها از پذیرفتن لباسهایی که خانواده اش برای او می آورند خوداری می کنند. این مسئله باعث گردیده در شرایط سوز سرما، فشارهای مضاعفی را تحمل کند.
بیش از 8 ماه است که ازبازداشت هود یازرلو می گذرد ولی وی همچنان در بلاتکلیفی بسر می برد.او در تاریخ 15 آبان ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی رئیس این شعبه محاکمه گردید. اخیرا وکیل اقای یازرلو علت بلاتکلیفی او را از صلواتی جویا شده بود . صلواتی در جواب وکیل می گوید :" چونکه مادر آقای یازرلو زندانی سیاسی بوده و سابقه زندانی شدن داشته من نمی توانم او(هود) راآزاد کنم" . به نظر می آید که صلواتی قصد دارد زندانی سیاسی بودن والدین او را دلیلی برای صدور احکام غیر انسانی علیه این دانشجو نماید و خود این گفته شاهدی است بر بی گناهی او و سایر زندانیان سیاسی است.
از طرفی دیگر خانواده یازرلو از زمان دستگیری فرزندشان تا به حال فقط یک بار توانستند با او ملاقات حضوری داشته باشند تماسهای او با خانواده محدود بود و هر بار که برای ملاقات کابینی می روند با برخوردهای تهدید آمیز،توهین آمیز پاسدارهای سالن ملاقات مواجه می شوند.
لازم به یادآوری است هود یازرلو 21 ساله دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه قزوین است.او بدلیل همراهی کردن مادرش (خانم نازیلا دشتی 50 ساله) در سفری به قرارگاه اشرف در عراق که برای اولین بارتوانسته بود خاله اش را ببیند وهمچنین خانم نازیلا دشتی پس از نزدیک به 3 دهه موفق شده بود با خواهرشان دیدار کند . آنها پس از مدت کوتاهی به ایران بازگشتند و سپس توسط فردی بنام پوریوسف معروف به ضرغامی روز 4 خرداد ماه 1387 تلفنی به شعبه 2 دادگاه انقلاب فرآخوانده شدند سپس به دستور حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 انتقال داده شدند . او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی بند 209 زندانی بود تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات که با نام های مستعار سید و علوی بودند قرار گرفت. بازجویان بارها به او تاکید کرده اند که برای انتقام گیری از خانواده اش او را به اینجا آورده اند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین علیه آنها پرونده سازی نمودند و به شعبه 15 دادگاه انقلاب فرستادند ،که توسط صلواتی رئیس این شعبه بر اساس قانون محاربه آقای یازرلو و مادرش خانم نازیلا دشتی را مورد محاکمه قرار دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت، انتقال به بند8 با شرایط غیر انسانی حاکم بر این بند و استدلال غیرانسانی صلواتی مبنی بر ادامه بازداشت این دانشجو را محکوم می و از سازمانهای حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط دانشجویان زندانی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
5 بهمن 1387 برابر با 24 ژانویه 2009

وضعیت دانشجوی زندانی فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. :003162020193




هیچ نظری موجود نیست: