۱۳۸۷ دی ۱۴, شنبه

فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات علیه خانواده حاج میرزائی



بنابه گزارشات رسیده از بند 4 زندان گوهردشت کرج،آقای فرهاد حاج میرزائی که با شرایط سخت جسمی از بند 209 به قرنطینه زندان گوهردشت منتقل شده بود به مدت چند روز در بهداری زندان گوهردشت کرج بستری بود .

فرهاد حاج میرزائی که نزدیک به 11 ماه در بند مخوف 209 تحت وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین شکنجه ها قرار داشت.بازجوی او حاج سعید که اسم مستعار سعید شیخان سر بازجوی وزارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین می باشد و تا زمان انتقال او به زندان گوهردشت کرج تحت فشارها ی طاقت فرسای وی قرار داشت .این فشارها به حدی بود که انزجار سایر زندانیان سیاسی را برانگیخت بود.

فرهاد حاج میرزائی که 23 آذرماه بر خلاف معمول و درحالی که هنوز در بلاتکلیفی بسر می برد . با بی عدالتی تمام که در حق یک زندانی سیاسی که در شرایط بلاتکلیفی بسر می برد به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید.فرهاد حاج میرزائی در حالی که در شرایط بسیار سخت جسمی بسر می برد به مدت چند روز در بهداری زندان بستری بود. او در حالی که هنوز بیمار بود، به سالن 7 بند 4 زندان گوهردشت منتقل گردید. او همچنان از درد شدید مفاصل رنج می برد.

از طرفی دیگر بازجویان وزارت اطلاعات در طی روزهای گذشته با خانواده آقای حاج میرزائی تماس گرفته و آنها را مورد تهدید و تحت فشار های خود قرار میدهند.

آقای فرهاد حاج میرزائی قرار است در تایخ 12 بهمن ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی قاضی وزارت اطلاعات مورد محاکمه قرار بگیرد.صلواتی قاضی وزارت اطلاعات که در رفتار های خشن و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها معروف است .او همچنین در صدور احکام سنگین و غیر انسانی شهرت دارد و تا به حال آقای محمد صدیق کبودوند فعال حقوق بشری را به 11 سال زندان و آقای محمد علی منصوری از شرکت کنندگان در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 را به 17 سال همراه با تبعید به زندان گوهردشت محکوم کرده است. صلواتی احکام اعدام علیه تعداد زیادی از جوانان تحت عنواین ارازل و اوباش صادر کرده که اکثر آنها به اجرا در آمده است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،عدم درمان جدی ،تبعید تعجب برانگیز و فشارهای وزارت اطلاعات علیه آقای فرهاد حاج میرزائی و خانواده اش را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی علیه جنایتیهایی که به طور سیسیتماتیک علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها روا داشته می شود است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

14 دی 1387 برابر با 03 ژانویه 2009

گزارش وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ار سال گردید

1-عفو بین الملل

2- شورای حقوق بشر سازمان ملل

3- کمیسر عالی حقوق بشر

4- دیدبان حقوق بشر

5. سازمان جهانی علیه شکنجه


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: