۱۳۸۷ دی ۱۷, سه‌شنبه

احضار 10 دانشجوی دیگر دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات


امروز دوشنبه 10 نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز به اداره اطلاعات شیراز احضار شدند.این احضارها دقایقی پس از اتمام تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز توسط کارمندان حراست به آنها ابلاغ گردید.
سعیدخلعتبری، عباس رحمتی، آرش روستایی، هادی الم لی، عنایت تقوی، احمد کهنسال، اسماعیل جلیل وند، حمداله نامجو، آلما رنجبر و محبوبه خادمی دانشجویان احضاری به اداره اطلاعات می باشند. با احضار این دانشجویان ، تعداد دانشجویان احضاری به اطلاعات به همراه 4 دانشجویی که شنبه بازداشت شدند،به 14 نفر رسید.
از نکات جالب احضاریه ها تاریخ صدور آن است که 12/10/1387می باشد و این در حالی است که احضاریه ها روز دوشنبه 16/10/1387 و بلافاصله پس از پایان تجمع دانشجویان به آنها ابلاغ گردیده است.
اتهام این دانشجویان نیز همانند 4 دانشجوی بازداشتی اقدام علیه امنیت کشور و توهین به مسئولین نظام عنوان شده است.
لازم به ذکر است که اکثر این دانشجویان در کمیته انضباطی دانشگاه به 2 ترم ممنوعیت از تحصیل و ارجاع به کمیته مرکزی وزارت علوم محکوم شده بودند.
این احضارها در راستای پرونده سازی برای سرکوب دانشجویان دانشگاه شیراز انجام می شود و پیش بینی می شود که در صورت حضور این دانشجویان در اداره اطلاعات ، آنها نیز بازداشت شوند.
کاظم رضایی، لقمان قدیری، عبدالجلیل رضایی و محسن زرین کمر روز پنج شنبه با سربرگ قوه قضائیه به اداره اطلاعات احضار شده بودند و پس از حضور در اداره اطلاعات بازداشت و پرونده قضایی برایشان تشکیل شد. در حالی 4 روز از بازداشت آنها می گذرد که دادگاه انقلاب از قبول وثیقه جهت آزادی ایشان امتناع می نماید. به نظر می رسد این احضارها در ادامه روند سرکوب جنبش دانشجویی در کشور می باشد که تا به حال در نوع خود بی سابقه بوده است.
دانشجویان پس از این احضارها نیز اعلام کرده اند که به اعتراضات خود ادامه می دهند و این احضارها هیچ خللی در اراده آنها ایجاد نخواهد کرد و در این راه تمامی گزینه های مقاومت مدنی را پیش رو دارند .

فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز

هیچ نظری موجود نیست: